124905
۱۸ آذر ۱۳۹۶

عالم اهل تسنن نام مدرسه علمیه‌اش را فاطمه‌الزهرا(سلام‌الله علیها) گذاشت

آخوند حاج عبدالله امانی درباره نامگذاری مدرسه علمیه‌اش به نام حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) گفت: امیدوارم همه خواهران جامعه اسلامی متمسک به این بانوی مکرمه باشند و با تمسک و پیروی از این عزیزان که اسوه‌های نمونه‌ای هستند و قرآن کریم و سنت نبی اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم)، در امور دنیوی و اخروی٬ موفق و موید باشند.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های کودک پرس، استان خراسان شمالی از جمله استان‌های مرزی کشور و دارای قومیت‌های مختلفی است. بخشی از ساکنان و مردم این استان را ترکمن‌های اهل تسنن تشکیل می‌دهند. مردمان با صفا و باغیرتیکه در سال‌های دفاع مقدس٬ بیش از 30 شهید سرافراز را تقدیم نظام اسلامی کرده و امروز نیز با غیرت مثال‌زدنی٬ پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

آخوند حاج عبدالله امانی یکی از علمای اهل تسنن منطقه خراسان شمالی است که با تاسیس مدرسه علمیه و نام گذاری آن به نام بانوی بزرگ جهان اسلام و دخت مکرم نبی خاتم(صلی‌الله علیه و آله و سلم)٬ حضرت فاطمه‌ زهرا (سلام‌الله علیها)٬ نشان داده که محبت اهل بیت اطهار(علیهم‌السلام)٬ مهم‌ترین رمز و محور وحدت جهان اسلام است.

 

 

در ادامه گفتگویی را با این عالم اهل تسنن می‌خوانیم.

* لطفا در ابتدا معرفی از خودتان و فعالیت‌هایی که انجام می دهید، داشته باشید.

بسم‌الله الرحمن الرحیم. بنده آخوند امانی، مدیر مدرسه عرفانی برادران و فاطمه‌الزهرای خواهران در منطقه مرکزی مانه و سملقان از توابع خراسان شمالی هستم.

 

 

* حاج آقا چطور شد که اسم مدرسه را به نام حضرت فاطمه‌الزهرا(سلام‌الله علیها) گذاشتید؟

الله اکبر. البته این موضوع کمی قدیمی شده و تاریخش گذشته (همه این سوال را می پرسند). امیدواریم همه خواهران جامعه اسلامی متمسک به این بانوی مکرمه باشند و با تمسک و پیروی از این عزیزان که اسوه‌های نمونه‌ای هستند و قرآن کریم و سنت نبی اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم)٬ در امور دنیوی و اخروی٬ موفق و موید باشند.

 

 

* وضعیت وحدت شیعه و اهل تسنن را در استان خراسان شمالی چگونه ارزیابی می کنید؟

الحمدلله بسیار خوب است. وحدت بین همه  شیعه و اهل تسنن و بین مردم و مسئولان بسیار خوب است. احقاق حقوق شهروندی نیز بین مردم و مسئولان به خوبی رعایت می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. تعاملات خوبی نیز بین علمای شیعه و اهل تسنن در این منطقه وجود دارد و به خوبی و برادری در کنار هم زندگی می کنند.

 

 

* در مورد آینده داعش چه نظری دارید؟

البته داعش که یک موضوع جدید و امروزی است ولی از صدر اسلام چنین انحرافاتی در دین به وجود می‌آوردند و مشکلاتی را برای مسلمانان ایجاد می‌کردند. در سوره مبارکه حمد٬ در ابتدای سوره خداوند کریم ما را به سمت مکاتب وحی هدایت کرده و از منافقین و کفار دوری جسته است. داعش نیز محصول آموزه‌های تفکر یهودی و کفر است. ما همیشه وظیفه داریم در برابر این منکرات با اعتصام به کتاب خدا و سنت رسول اسلام مبارزه کنیم تا دیگر چنین پدیده‌هایی نتوانند عرض اندام پیدا کنند.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و کودک پرس صرفا آن را بازنشر کرده است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار