124901
۱۸ آذر ۱۳۹۶

شانزدهمین مدرسه قرآنی وزارت دفاع در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شانزدهمین مدرسه قرآنی وزارت دفاع در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کودک پرس، مجید گلشادی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی خانواده کارکنان وزارت دفاع جنوب کشور که در بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده کارکنان وزارت دفاع در جنوب کشور به میزبانی صنایع دریایی شهید درویشی برگزار شد.

مدیرکل دارالقران وزارت دفاع عنوان کرد: این مسابقات دو سال یکبار ویژه خانواده ها و یک سال در میان ویژه کارکنان وزارت دفاع برگزار می شود. این مسابقات از سال جاری در ۱۱ منطقه برگزار می شود که ۷ منطقه آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه این توانمندی و استقبال باعث شد که هرمزگان هم به عنوان یک منطقه مشخص شود، خاطرنشان کرد: ۱۵ مدرسه قرانی در وزارت دفاع راه اندازی شده است و فعالیت می کند. شانزدهمین مدرسه هم در هرمزگان راه اندازی خواهد شد.

 

 

مسئول دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهارداشت: ۱۰ مرکز آموزش غیرحضوری قرآن نیز در مجموعه وزارت دفاع داریم که کلیه کارکنان و خانواده‌های آنان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

گلشادی گفت: آموزش‌ها به صورت ترمی پیش بینی شده و دو ترم بهاره و پاییزه با سرفصلهای مصوب در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، تجوید، حفظ قرآن و تدبر داریم.

وی گفت: بعد از پایان آموزش در هر ترم، داوران مستقل از تهران اعزام می‌شوند و پس از پایان آموزش، آزمون به عمل می‌آید و به کسانیکه حد نصاب نمره قبولی را کسب کند کارنامه معتبر هماهنگ با سازمان داراقرآن اعطا خواهد شد.

مدیرکل دارالقرآن وزارت دفاع با بیان اینکه ۱۶مهد الرضا توسط وزارت دفاع در کشور ایجاد شده است، بیان داشت:  ۱۰ هزار حافظ قرآن از یک جز تا کل قرآن توسط مراکز آموزش قرآنی وزارت دفاع در کشور تربیت شده اند. برآورد می شود تا سال آینده هزار حافظ کل قرآن خواهیم داشت.

وی با اظهار اینکه هدف از این برنامه ها، جشنواره ها و مسابقات انس با قرآن در خانواده ها است. افزود: ۱۰۰ نفر از خانواده کارکنان وزارت دفاع در مسابقات قرآنی خانواده وزارت دفاع در جنوب کشور شرکت کردند، این برنامه ها در راستای پدافند غیرعامل در سطح وزارت دفاع برگزار می شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار