124066
۱۳ آذر ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی اصفهان:

خودکشی دو دختر نوجوان در اصفهان تحت تاثیر چالش‌های فضای مجازی بود

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اظهار نظرهای مختلف درباره علت خودکشی دو دختر نوجوان در اصفهان گفت: شواهد و مدارک موجود نشان داد که این اتفاق تحت تاثیرچالش‌های فضای مجازی رخ داده است.

به گزارش کودک پرس ، 29 مهر ماه امسال دو دختر دانش آموز نوجوان از پل چمران اصفهان به پایین سقوط کردند که یکی از آنها جان باخت و نفر دوم به بیمارستان منتقل شد.
پس از این واقعه حسن رحیمی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان هرگونه نسبت سقوط دو دختر نوجوان با چالش های فضای مجازی ( نهنگ آبی) را تایید نکرد و دکتر اسد بیگی، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور نیز گفت: هیچ ارتباطی بین این موضوع و چالش نهنگ آبی وجود ندارد درحالی که در اولین اظهار نظر رسمی این موضوع به چالش فضای مجازی مرتبط دانسته شده بود.

سردار مهدی معصوم بیگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران باردیگر به این موضوع پرداخت و گفت: در این اتفاق اصل موضوع که نگرانی های بسیار درباره چالش های فضای مجازی است رها و به رنگ و جنس نهنگ پرداخته شده است.
وی در عین حال تاکید و تصریح کرد که باید به این امر بپردازیم که چالش‌های فضای مجازی نگران کننده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین در پاسخ به انتشار فیلمی که قبل از خودکشی آن دو نوجوان تهیه شده است گفت: همه اسناد تنها آن فیلم نبوده و اسناد دیگری نیز وجود دارد که تایید می کند این اتفاق تحت تاثیر چالش های فضای مجازی رقم خورده است.

 

رئیس پلیس استان اصفهان با اشاره به خودکشی ناموفق یک دختر جوان در دو روز پیش از بالای یک پل در اصفهان گفت: چون این مساله تنها یک اتفاق اجتماعی بوده و در آن بحث جرم مطرح نبوده است پلیس ورود ماهوی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک مهمترین جرایم در فضای مجازی استان شامل کلاهبرداری های مالی و یا برداشت های اینترنتی و همچنین جرایم اخلاقی است.
سردار معصوم بیگی افزود: در فضای مجازی به آن دلیل که هویت انسان ها مشخص نیست بی اخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی رخ می دهد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی هم یک فرصت و هم یک تهدید است گفت: اگر در استفاده از این فضا مراقبت نشود بسیاری از فرصت ها به تهدید تبدیل می شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به عملکرد این نیرو در هشت ماه امسال پرداخت و گفت : یک کلاهبردار بزرگ در استان دستگیر شده است.

وی گفت: این کلاهبردار که در واردات پوشاک فعالیت داشت در یکی از استان‌های شمالی دستگیر شد و تاکنون40 شاکی و یک میلیارد و 200 میلیون تومان شکایت از او ثبت شده و شاکیان دیگر نیز می‌توانند برای اعلام شکایت خود به نیروی انتظامی مراجعه کنند.

وی همچنین به کشف 20 تن مواد مخدر و دستگیری 110 باند تهیه و توزیع مواد در هشت ماه امسال در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این استان در نقطه مرکزی کشور قرار دارد این آمار نشان از اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی به هرگونه تحرکی در حوزه قاچاق مواد مخدر دارد.
سردار معصوم بیگی همچنین کاهش 21 درصدی قتل، کاهش 40 درصدی سرقت مسلحانه با کنترل‌های انجام شده، 46 درصدی آدم‌ربایی، 13 درصدی سرقت مغازه و 2 درصدی سرقت خودرو را از ادیگر اقدامات مطلوب پلیس در مدت هشت ماه امسال برشمرد.
او به دستگیری 120 باند سرقت در استان اصفهان و بازگرداندن 87 میلیارد تومان اموال مردم از سارقان را از دیگر اقدامات پلیس استان از ابتدای سالجاری تاکنون برشمرد.

سردار معصوم بیگی یادآوری کرد: در این مدت همچنین 4 طرح با نام ‘ذوالفقار’ در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل نیروی انتظامی استان صورت گرفته که در طرح ذوالفقار 3، 400 نفر متهم و محکوم فراری شناسایی و دستگیر شدند.
وی در بخش دیگری به تمرکز پلیس راهور استان بر موضوعات فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت آمار جانباختگان تصادفات براساس اعلام پزشکی قانونی استان هفت درصد کاهش یافته است.
رییس پلیس استان اصفهان با اشاره به آمار بالای جانباختگان عابر پیاده و موتور سوارها در استان اصفهان گفت: این آمار در کشور زیر 50 درصد است اما در اصفهان این آمار بالای 70 درصد است .

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار