121652
۰۲ آذر ۱۳۹۶
به مناسبت روز کتابگردی؛

کتابفروشی‌ها در روز کتابگردی پاتوق چه کسانی می‌شود؟

به مناسبت ۲ آذر روز کتابگردی نویسندگان، مترجمان و مسئولان در کتابفروشی‌ها حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، در پی فراخوان احمد مسجدجامعی برای کتابگردی و حضور در کتابفروشی‌ها بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور، شورای شهر، نهادها و سازمان‌های مرتبط، نویسندگان، شاعران، مترجمان و … از حضورشان در این مراسم خبر دادند.

بر این اساس انتشارات قدیانی با پیوستن به چهارمین پویش کتابگردی که پنجشنبه 2 آذرماه برگزار می‌شود، برنامه امسال خود را به کودکان کار اختصاص داده است. در این برنامه که از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود نویسندگان، شاعران و مترجمان حوزه کودک و نوجوان مانند حسین فتاحی، مژگان شیخی، غلامرضا حیدری ابهری، فروزنده خداجو، مریم اسلامی و لاله جعفری حضور دارند و ضمن دیدار با کودکان کار و مخاطبان با آنها گفت‌وگو می‌کنند.

نشر پیدایش همزمان با روز كتابگردي و با هدف كمك به زلزله ديدگان كرمانشاه در نظر دارد، پنج‌شنبه 2 آذر 96 محصولاتش را با 35 درصد تخفيف در فروشگاه مركزي به فروش برساند و میزبان نویسندگان و مترجمان کودک و نوجوان است. همچنين در اين روز، ميزبان اعضاي باشگاه پيدايش خواهد بود.
گفتني است، انتشارات پيدايش پيش از اين با اهداي 10 هزار جلد كتاب به ارزش 20ميليون تومان و ارسال براي مردم زلزله‌زده غرب كشور توانست در اين حركت خداپسندانه شريك شود.

نشر تیمورزاده نیز با پیوستن به چهارمین پویش کتابگردی، برنامه امسال خود را به کودکان کار اختصاص داده است و برگزاری مسابقات، اهدای جوایز و تخفیف 40 درصدی را در این روز ارائه می‌دهد. همچنین برنامه‌هایی مانند جشن‌امضا، اهدای کتاب و دیدار با نویسندگان و هنرمندان به مناسبت روز کتابگردی در کتابفروشی این انتشارات برگزار می‌شود. بر این اساس جشن امضا و اهدای کتاب به میهمانان با حضور زویا طاووسیان، متخصص زنان و نویسنده کتاب «در رابطه با رابطه» ساعت 9 تا 11، رضا رفیع، طنزپرداز ساعت 10 تا 12، مراسم قصه‌خوانی ماهرخ سالاری و لیلی رشیدی ساعت 10 تا 12 و 14 تا 16و دیدار با فریبا رمضان‌پور، صدای ماندگار دوبله ایران ساعت 17 تا 19 در کتابفروشی تیمورزاده برگزار می‌شود.

نشر افق نیز پنجشنبه 2 آذرماه، میزبان نویسندگان و مترجمانی مانند اصغر نوری و اسدالله امرایی است. اصغر نوری از مردم خواسته پنجشنبه کفش راحت بپوشند و به کتابگردی بروند. اسدالله امرایی نیز بیان کرده است به کتابفروشی‌های سراسر کشور سربزنیم. هرکس در هر گوشه کشور می‌تواند چراغ یک کتابفروشی را روشن کند. بیاییم تا آنها بدانند که ما هنوز هستیم و از زحماتشان قدردانی می‌کنیم. اینها چراغ‌های روشن هدایت جامعه به سوی دانایی هستند.

 

 

شهرکتاب ونک نیز با تخفیف 30 تا 35 درصدی در فروشگاه مرکزی محراب قلم و شهرکتاب ونک و اختصاص درآمد فروش به زلزله‌زدگان میزبان نویسندگان کودک و نوجوان و مخاطبان است.

شهرکتاب مرکزی نیز به مناسبت روز کتابگردی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کار و تعاون و احمد مسجدجامعی ساعت 11 صبح پنجشنبه (2 آذرماه) میزبان کودکان کار خواهد بود.

خانه کتاب شفق نیز با پیوستن به چهارمین پویش کتابگردی که پنجشنبه 2 آذرماه برگزار می‌شود، مراسم اهدای کتاب به کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارائه تخفیف 10 درصد برای مخاطبان را در دستور کار دارد.

شهرکتاب هفت‌چنار هم با همکاری بنیاد نیکوکاران شریف و حضور اهالی فرهنگ و هنر سود حاصل از فروش سه ساعته خود از 16 تا 19 پنجشنبه با تخفیف 20 درصد را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اهدا می‌کند.

به مناسبت این روز تخفیفات10 تا 30 درصد در انتشارات مدرسه و تخفیف 20 تا 40 درصدی در انتشارات علمی – فرهنگی به مخاطبان ارائه می‌شود.

کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان هم در روز کتاب‌گردی میزبان نویسندگان کودک و نوجوان خواهد بود. بر این اساس افسانه شعبان‌نژاد و عبدالمجید نجفی با مخاطبان خود در خراسان جنوبی و سمنان دیدار می‌کنند. افسانه شعبان‌نژاد با کتابخانه‌ سیار همراه می‌شود و با کتاب «یک شعر بی‌طاقت» از انتشارات کانون پرورش فکری به میان کودکان روستایی می‌رود. همچنین قرار است رمان «راز خانه‌ی سه خواهرون» در استان سمنان نقد و بررسی شود. در ادامه‌ برنامه‌های هفته‌ کتاب پنج نویسنده و شاعر کودک از روز اول تا پنجم آذر به گفت‌وگو با مخاطبان خود می‌پردازند. بیوک ملکی با کتاب «بوق سگ» از انتشارات پیدایش روز اول آذر مهمان استان مازندران است. همچنین رضا موزونی در جلسه‌ نقد و بررسی کتاب «مورچه و گلوله کاموا» که در انتشارات علمی فرهنگی منتشر شده است، شرکت می‌کند و این نشست در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

 

 

انجمن ناشران کودک و نوجوان

به مناسبت روز کتابگردی انجمن فرهنگی کتاب کودک با همکاری ناشران عضو پنج‌شنبه(2 آذر 1396) به دیدار کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی می‌رود و ضمن دیدار به آنها کتاب‌هایی اهدا می‌کند. همچنین به مناسبت روز کتابگردی 30 نویسنده کودک و نوجوان، در قالب طرحی مشترکی بین انجمن فرهنگی کتاب کودک و نوجوان و دنیای ماه پیشونی، پنج‌شنبه(2 آذر 1396) در باغ کتاب به دیدار کودکان و نوجوانان می‌روند و ضمن ديدار و گپ‌و‌گفت با مخاطبان به همراه امضاي كتاب‌ها از نزديك با نقطه نظرات آنها آگاه شوند. مخاطبان مي‌توانند در فرصت‌هايي كه ايجاد شده در بخش كودك به شنيدن قصه بپردازند.

بر این اساس مهناز عسگري، نویسنده و مترجم، ساعت 10تا 11، آنيتا يارمحمدي، مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان ساعت 11 تا 12، رضا اسكندري ساعت11:30 تا 12:30، نرگس عيوضي ساعت 11:30تا 12:30، حسام سبحاني ساعت 15 تا 16، مهدي رجبي ساعت 16 تا 17، فرزاد فربد ساعت 16 تا 17، بابك صابري ساعت 17 تا 18، انتشارات غزال جوان ساعت 16 تا 17 و اعظم مهدوي ساعت 17:30 تا 18:30 در باغ کتاب تهران حضور دارند.
همچنین شهلا انتظاریان، شقایق یوسف‌زاده، روجا صداقتی، طیبه شامانی، پیوند فرهادی، شیدا رنجبر، جعفر توزنده جانی، سمانه قاسمی و محمدرضا اصلانی از ساعت 9 تا 12 و هدیه شریفی، مهدی طهوری، جمال اکرمی، لاله جعفری، شهلا انتظاریان، مصطفی خرامان، داوود امیریان، محمود برآبادی، فرمهر منجزی، ریحانه جعفری، اعظم مهدوی، مریم اسلامی، زهرا موسوی،‌ عزت‌الله الوندی، اعظم تبرایی، محسن هجری، منیژه پدرامی، فرهاد حسن زاده، بیتا حسینی، فریبا جعفرزاده و حسن احمدی از ساعت 12 تا 20 با مخاطبانشان دیدار می‌کنند.

 

 

حضور نویسندگان کودک و نوجوان

مصطفی رحماندوست، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، در روز کتابگردی به یزد می‌رود و ضمن دیدار با کودکان در موسسه فرهنگی هرمان و بارمان آثارش را برای آنها امضا می‌کند. سپس با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به کتابفروشی‌ها می‌رود.

محبوبه نجف‌خانی، مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، در روز کتابگردی در مراسم اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان زهک حضور دارد و در ادامه به کتابگردی می‌رود.

محمود برآبادی، نویسنده و منتقد ادبی، نیز همگام با سایر نویسندگان در برنامه کتابگردی شرکت می‌کند و به شهرکتاب هفت‌حوض می‌رود. در این کتاب‌فروشی یکی از مجموعه‌های وی با عنوان «کتاب بازی» که برای گروه سنی خردسال و کودک تالیف شده است، نیز رونمایی خواهد شد.

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده کودک و نوجوان، نیز در صبح روز پنجشنبه (2 آذر) همراه با آثارش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور خواهد داشت و ضمن دیدار با کودکان و نوجوانان با آنها گفت‌وگو می‌کند.

 

 

اسدالله شعبانی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، نیز با پیوستن به پویش کتابگردی، روز پنجشنبه (2 آذر) برای دیدار با مخاطبانش به کتابفروشی‌ها می‌رود.

افسانه شعبان‌نژاد، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، نیز که امروز در برنامه دوپنجره کانون پرورش فکری در کتابخانه کانون بیرجند شرکت کرده است. در روز کتابگردی برای دیدار با مخاطبانش به کتابفروشی‌ها خواهد رفت.

ویدا اسلامیه، مترجم مجموعه کتاب‌های «هری‌پاتر» نیز ساعت 14 تا 15 به کتابسرای تندیس می‌رود و در آنجا ضمن گفت‌وگو با مخاطبان آثارش را برای آنها امضا می‌کند.

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار