249519
۲۸ آبان ۱۴۰۲
سید مجتبی ابطحی

قلم و انگیزه مومنانه می‌تواند کلماتی خلق کند که صهیونیست‌ها را نابود کند

نیلی با بیان اینکه در نبرد مقاومت با رژیم کودک‌کش صهیونیستی دسترسی به میدان نداریم اما قلم و انگیزه مومنانه و دل سوخته ما می‌تواند کلماتی خلق کند که صهیونیست‌ها را نابود کند و پیروزی را برای جبهه مقاومت به ارمغان بیاورد، گفت: کمترین کمک ما برای مردم فلسطین و کودکان مظلوم غزه دعا است. اما می‌توانیم غیر از دعا، بنویسیم و تولید کنیم. نویسندگان و ناشران ما با بغض و چشم‌هایی پر از اشک انگیزه دارند تا این صحنه را روایت کنند.

به گزارش کودک پرس ، گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه در ایران با عنوان «ساعت ۱۲ به وقت قدس» توسط اتحادیه‌ها و مؤسسات ادبی و نشر ایران و اتحادیه‌های ادبی و نویسندگان کشورهای عربی در حوزه هنری برگزار شد.

سید مجتبی ابطحی در این‌اجلاس اظهار داشت: جهان جدیدی در حال شکل گیری و خلق است. جنگ بسیار پربرکت و پرخیر که در غزه آغاز شده، یک پرش استراتژیک است.

وی ادامه داد: سهم ما سهم استعمار و استکبار نیست، سهم ما هم پیمانی با مظلومان است. ما منتظر منجی عدالت و صلح هستیم. عزیزان قلم به دست و مؤلفان، وظیفه و مسئولیت اهل قلم است نسبت به حوادثی که در حال وقوع است ساکت ننشینیم. حضرت زینب (س) حادثه کربلا را در یک جمله «ما رایت الا جمیلا» خلاصه کرد. ما هر لحظه شاهد لحظات زیبا در غزه هستیم، لحظه لحظه غزه برای تولید هنری برای جهان آماده شده است.

ابطحی در پایان سخنانش گفت: حقوقدانان، پیشه وران، پزشکان کجا هستند از غزه حمایت کنند؟ برای همه ما مسئولیت درست شده است. هیچ امیدی در غزه قطع نشده و یک نفر تا به حال ناامید نشده است.

در ادامه، میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: تحمل جنایات صهیونیستی برای همه ما سخت است. بی پناهی کودکان غزه، ظلم و جنایت‌ها را می‌بینیم و رنج می‌بریم. هر کس این دوجنگ را می‌بیند، می‌داند دو جنگ در حال رخ دادن است. یکی جنگ در میدان از بحر در غزه و حرکتی در کرانه باختری، ان شاالله این دو به هم خواهند رسید.

وی ادامه داد: جنگ دوم که کم از جنگ اول نیست، جنگی است که آن را به جنگ روایت موسوم می‌کنیم. دسترسی به میدان نداریم اما قلم و انگیزه مومنانه و دل سوخته ما می‌تواند کلماتی خلق کند که صهیونیست‌ها را نابود کند و پیروزی را برای جبهه مقاومت به ارمغان بیاورد. آینده از آن مقاومت است.

مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب گفت: پیروزی در دست ما است. صبر و مقاومت مردم غزه پیروزی آورده است. کمترین کمک ما برای مردم فلسطین و کودکان مظلوم غزه دعا است. اما می‌توانیم غیر از دعا، بنویسیم و تولید کنیم. نویسندگان و ناشران ما با بغض و چشم‌هایی پر از اشک انگیزه دارند. بین نویسندگان وحدت وجود دارد. حکام عربی دچار دوگانگی هستند و حاضر نیستند بابت فلسطین هزینه کنند اما کاتب‌های کشورهای عربی اینطور نیستند، با هم همدل و متحد شده اند تا آن ضعف را جبران کنند و برای تاریخ بنویسند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار