موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
121384
۰۱ آذر ۱۳۹۶
گفتاری از محسن مومنی شریف در آیین رونمایی از «دانشنامه معاصر قرآن کریم»؛

هنرمندان بیش از هر زمانی نیاز به انس با قرآن دارند

مراسم رونمایی از «دانشنامه معاصر قرآن کریم» که به تازگی به سرپرستی علمی و سرویراستاری دکتر سید سلمان صفوی و توسط آکادمی مطالعات ایرانی لندن در قم و لندن چاپ و منتشر شده، دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در این مراسم شخصیت‌هایی همچون آیت الله سید مصطفی محقق داماد، حجت الاسلام سید محمود دعایی، اکبر توپچی رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، علیرضا قزوه، ابوالقاسم حسینجانی، سیدعلی موسوی گرمارودی، سید صادق رضائی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، سعیده حسینجانی مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری، علی داوودی، کوروش زارعی و جمعی دیگر از قرآن پژوهان و اهالی ادبیات حضور داشتند. آنچه در ادامه خواهید خواند متن صحبت های محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری است.

 

خوشحالم که در طلیعه ماه ربیع الاول شاهد این مجلس مبارک هستیم که به نام قرآن کریم برگزار می‌شود. از حجت الاسلام صفوی سپاسگزارم که حوزه هنری را برای معرفی این کتاب ارزشمند برگزیدند. فکر می‌کنم هجرت حجت الاسلام دکتر سیدسلمان صفوی به دنیای غرب، از آن هجرت‌های مبارکی است که با تلاش‌های مجاهدانه ایشان و خانواده گرامیشان، از زمانی که در لندن هستند، کارهای بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و به ویژه ادبیات فارسی و به ویژه ادبیات معاصر صورت داده اند و آثار قابل تحسینی تولید کرده‌اند. امیدوارم توفیقاتشان ادامه داشته باشد.

 

جای خالی «دانشنامه معاصر قرآن کریم» احساس می‌شد. قرآن کریم از روزگاران درازی که نازل شده است، همیشه منبع الهام برای دانشمندان و ادبا و هنرمندان بوده است و به شهادت دریای پهناور ادبیات و هنر فارسی، آنان که در تاریخ فرهنگ و ادب ماندگار شده‌اند، کسانی بوده‌اند که به قرآن تمسک جسته و با قرآن مانوس بوده‌اند.

برای هنرمندان و ادبای امروز، بیش از هر زمان دیگر لازم است و محتاجیم که با قرآن مانوس شویم و به قرآن تمسک بجوییم. در روزگاری که آخرالزمان گفته می‌شود و فتنه‌ها و مسائلش به گونه‌ای هستند که بدون قرآن حیران و سرگردان خواهیم بود. قرآن در نگاه حداقلی، غیر عاشقانه و غیر مومنانه، در بردارنده مقررات و احکام اداره جهان هستی و سنن الهی است و کسانی که به آن آشنا باشند، می توانند راه کج را از راه درست پیدا کنند. برای سید سلمان صفوی، توفیقات روزافزون برای معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی آرزومند هستیم.

 

منبع: حوزه هنری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار