247632
۱۵ شهریور ۱۴۰۲
بزرگداشت و رونمایی

«کارگاه داستان‌نویسی» کتابی با رویکردی متفاوت

بزرگداشت عباس جهانگیریان و رونمایی از دو کتاب «کارگاه داستان‌نویسی» و «پیوندهای مشترک سینما و ادبیات در آثار داستانی عباس جهانگیریان» در عمارت خانه تئاتر تهران برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، بزرگداشت عباس جهانگیریان و رونمایی از دو کتاب «کارگاه داستان‌نویسی» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتاب «پیوندهای مشترک سینما و ادبیات در آثار داستانی عباس جهانگیریان» به انتخاب و تألیف پریناز معارفی از انتشارات منادی تربیت  در عمارت خانه تئاتر تهران برگزار شد.

این مراسم با اجرای مسعود فروتن برگزار شد و ایرج راد، رضا بابک، مسعود فروتن، اسفندیار رشیدی، احترام برومند و اصغر همت از مهمانانی بودند که دقایقی صحبت کردند.

در این مراسم که به ابتکار رضا بابک و به همت «بنیاد نمایش کودک» در محل «خانه تئاتر» برگزار شد، ابتدا ایرج راد رئیس هیئت‌مدیره خانه‌ تئاتر پس از خوشامدگویی و اعلام نامزدی عباس جهانگیریان برای دریافت «جایزه‌ آسترید لیندگرن-آلما» به اهمیت این‌گونه جوایز و کمکی که می‌تواند به مطرح شدن ادبیات کشور ما داشته باشد اشاره کرد.

سپس مسعود فروتن از داوود کیانیان رئیس «بنیاد نمایش کودک» دعوت کرد تا به حضار خوشامد بگوید. در ادامه محمد رحمانیان در خصوص کتاب «کارگاه داستان‌نویسی» صحبت کرد و آن را کتابی با رویکردی متفاوت نامید. سپس مرجان فولادوند نویسنده و پژوهشگر درباره کتاب «پیوندهای مشترک سینما و ادبیات…» سخنانی مطرح کرد.

بعد از ایشان محمد گودرزی دهریزی نویسنده و یاشار هدایی منتقد ادبیات کودک نیز درباره‌ی کتاب «کارگاه داستان‌نویسی» صحبت کردند.

در ادامه اسفندیار رشیدی استاد فلسفه و ادبیات در خصوص سبک نوشتاری آثار عباس جهانگیریان مطالبی ارائه کرد.

احترام برومند تکه‌ای از رمان «سایه‌ی هیولا» را قرائت کرد. و سپس «رضا بابک» نقدی بر این کتاب را که پیش‌تر منتشر کرده بود را خواند.

سپس رضا فیاضی تکه‌ای از کتاب «جنگ که تمام شد بیدارم کن» و اصغر همت مقدمه‌ نمایشنامه‌ «یادگار جم» از همین نویسنده را قرائت کردند.

به دلیل حضور ابراهیم فروزش تکه‌ای از فیلم «هامون و دریا» که اقتباسی است از رمان عباس جهانگیریان به همین نام است، پخش شد. در ادامه نیز تکه‌ای از تئاتر «میلاد» اولین کار حرفه‌ای پرویز پرستویی به نمایش درآمد.

علاوه‌بر این‌ها کلیپ‌های تصویری و اجرای موسیقی زنده نیز از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

همچنین علیرضا خمسه، منصور خلج، منوچهر اکبرلو، مهدی میامی، حسین پرستار، مریم معترف، علیرضا درویش‌نژاد، شهرام عظیمی، شکرخدا گودرزی، جمشید ابرازی، نورالدین زارعی، رضا خاکی، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، مهدی رجبی، مناف یحیی‌پور، مهدی راستی، محمدرضا مرزوغی، علی کاشفی، دکتر ناهید معتمدی، مصطفی فعله‌گری، مهدی قلعه، حمیدرضا ملاحسینی، عبداله آتشانی، بیژن سلیمان‌زاده از دیگران مهمانان این مراسم بودند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار