121261
۳۰ آبان ۱۳۹۶

ثبت ۲۵۰ مورد کودک آزاری در البرز

معاون اجتماعی بهزیستی استان البرز گفت: امسال ۲۵۰ مورد کودک آزاری دراین استان گزارش شده که با مداخله به موقع کارشناسان مجرب تیم‌های تخصصی اقدامات لازم به عمل آمد.

به گزارش کودک پرس ، مهشید موقر افزود: دراین مدت 40 هزار مورد خدمات تخصصی اجتماعی در مرکز فوریت های اورژانس اجتماعی ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: کودک آزاری شامل آسیب یا تهدید سلامت جسم و روان یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک می شود که می تواند کودکان را گرفتار خود کند و به آن ها آسیب بزند.

موقر بیان کرد که کودک آزاری در البرز بیشتر از نوع جسمی و روحی روانی گزارش شده است.
وی به انواع کودک آزاری اشاره کرد و اضافه کرد: اولین نوع کودک آزاری جسمی است که دراین نوع کودک براثر شلاق زدن، کوبیدن کودک به دیوار، سوزاندن او با آب جوش یا سیگار آسیب جسمی می بیند.

وی ادامه داد: دومین نوع، آزارهای جنسی است که شامل استفاده از هرگونه رفتار روشن جنسی یا نمایش رفتارهای جنسی، تماس های جنسی، تجاوز و هرگونه بهره برداری جنسی از کودکان است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان البرز، سومین نوع کودک آزاری را عاطفی و روانی خواند و افزود: هر نوع رفتار نامناسب که بر عملکرد رفتاری و شناختی و عاطفی کودک تاثیر منفی داشته باشد مثل آزارهای کلامی و غیرکلامی، تحقیر و سرزنش، تهدید و حتی تمسخر را شامل می شود.

موقر نوع دیگر کودک آزاری را اقتصادی دانست و گفت: کودک آزاری اقتصادی یعنی کودکان را به کارهای سنگین و طاقت فرسا وادار کردن و نادیده گرفتن کودک، بی توجهی و مراقبت نکردن از کودک نیز از دیگر مولفه های کودک آزاری به شمار می رود.
وی ادامه داد: مرکز فوریت های اورژانس اجتماعی و خط 123، رشد بیش از 35 درصد کودک آزاری در ارجاع به واحدهای خدمات سیار و رشد 20 درصد در ارجاع به مراکز ثابت استان را نشان می دهد.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار