11607
۲۰ آبان ۱۳۹۵

آخرین وضعیت بانک جامع اطلاعات کودکان

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: حدود دو سه سال است که ما در مرجع کنوانسیون حقوق کودک دنبال بانک جامع اطلاعات هستیم، آمارها را جمع کردیم و فعلا در حال آماده سازی زیرساخت‌ها هستیم.

به گزارش کودک پرس  , مظفر الوندی با حضور در غرفه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره وضعیت  کودکان کار در جامعه گفت: کاری که به  کودک زیان وارد کند و مانع تحصیل و  تفریحات سالمش شود، مورد توجه ماست.  اگر کودکی در جامعه در زمانی که باید مدرسه برود مشغول کار شود ما می گوییم حق کودکان پایمال شده است و باید دولت ها این حق را تضمین کنند.

وی افزود: ما می گوییم نگاه ما به کودک باید حق مداری باشد نه حمایت دلسوزانه. ما به موضوع عاطفی برخورد می کنیم ایرادی هم ندارد ولی این نگاه عاطفی مشکل ما را حل نمی کند زیرا ما باید حقوق کودک  را به رسمیت بشناسیم وتضمین کنیم و این حق را به او بدهیم که این امر هم  سازوکارهای دولتی و هم غیردولتی را نیاز دارد.

الوندی ادامه داد: حدود 30 درصد از جمعیت ما در کشور را  کودکان زیر 18 سال تشکیل می دهند. درصدی که آسیب دیده اند بسیار کمترند و متاسفانه ما توجه به بقیه جمعیت‌مان نمی کنیم. یک کودک نخبه در کشور حق دارد و یک کودک ورزشکار هم حقوقی دارد که ما به او نمی دهیم. ما در مورد تبعیض می گوییم بعضی اوقات تبعیض هایی صورت می گیرد که ما در آن نقش داریم مانند تبعیض آموزشی و جنسیتی که در مورد  کودک پسر و دختر تبعیض قایل می شویم؛ لذا درصدی از کودکان نیازمند حمایت بیشترند و در اولویت حمایت ما هستند و این درصد کودکان می تواند کودکان خیابان، کار، معتاد و معارض با قانون باشند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: کودکی که 15 سال دارد نباید در آشپزخانه کار کند ولی این کودک می تواند در کشاورزی به پدرش کمک کند.

الوندی با اشاره به بانک جامع اطلاعات کودکان گفت:  حدود دو سه سال است که ما در مرجع کنوانسیون حقوق کودک دنبال بانک جامع اطلاعات هستیم و کارهایش را انجام دادیم و آمارها را جمع کردیم و فعلا در حال آماده سازی زیرساخت ها هستیم.

وی با اشاره به پویش “بدسرپرست تنهاتر است” گفت:  عده ای از هنرمندان در این پویش فعالیت دارند و خانم مهناز افشار هم آن را مدیریت می کند و از ما دعوت کردند و  ما با آنها صحبت کردیم. آنها حس دلسوزی به موضوع دارند ولی اطلاعات دقیق حقوقی ندارند. ما قانون داریم ولی از ظرفیت قانون استفاده نکرده اند؛ لذا این امر نیاز به آموزش دارد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار