124237
۱۴ آذر ۱۳۹۶

منظور رهبر معظم انقلاب از تربیت ۱۰ میلیون حافظ «حافظ کل قرآن» است

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در جلسه مشترک مدیران اوقاف و ارشاد با اشاره به جایگاه حفظ قرآن و تأکیدات رهبر معظم انقلاب، گفت: بارها افراد از معظم له پرسیدند و متوجه شدیم منظور ایشان هم حافظ کل قرآن است.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی کودک پرس حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نشست مشترک مدیران استانی اوقاف و ارشاد برای برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن با اشاره به اقدامات مؤثر ارشاد اظهار داشت: خدا را شاکریم که ادغام اتحادیه‌ها صورت گرفت و امیدواریم با همدلی این ادغام را امسال محقق کنیم.

وی با بیان اینکه به قرائتی تلاوت می‌گویند که در آن تدبر باشد افزود: قرائت زمانی می‌تواند به تلاوت تبدیل شود که استمرار هم داشته باشد. حفظ قرآن جایگاه خاصی دارد و مقام معظم رهبری هم مطالبه 10 میلیون حافظ قرآن داشتند که بارها افراد از معظم‌له در این باره پرسیدند و متوجه شدیم منظور ایشان 10 میلیون حافظ کل قرآن است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به دلایل لزوم حفظ قرآن خاطر نشان کرد: قرآن دو تجلی لفظی و کتبی داشت که علم قرائت و کتابت هم راهبر این دو تجلی شد.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له فرمودند که کسی جهان را اداره می‌کند که سینما را اداره می‌کند. بنابراین فیلم که نماد و عصاره تمامی هنرهاست باید مورد توجه قرار گیرد و سعی کرد قرآن را در آن وارد کرد.

 

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه حفظ قرآن حلقه وصل لفظ و معنای کلام وحی است تصریح کرد: مگر کسی می‌تواند قرآن را حفظ کند بدون اینکه معنای آن را بفهمد. پیوند حفظ و مفاهیم قرآن در آزمون سراسری قرآن کار بسیار خوبی است و خوشحالیم در تدوین مدیریتی این اقدام صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر شورای توسعه مقرر شد مسئولیت ستاد راهبری طرح ملی حفظ به سازمان اوقاف دهیم، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه علاقه‌مندی ویژه‌ای در زمینه حفظ انجام داده و حافظان خوبی تربیت کرده است که امیدواریم ستاد راهبری حفظ را هم به خوبی مدیریت کند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه معاونت قرآن و عترت ارشاد با دو هدف تشکیل شد، خاطر نشان کرد: معاونت قرآن در وزارت ارشاد تشکیل شد تا راهبری قرآنی را در خود وزارت ارشاد صورت دهد یعنی محتوای قرآنی به تمامی معاونت‌های ارشاد تزریق شود. همچنین منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند می‌گوید ارشاد در کنار مسئولیت تبلیغ و ترویج وظیفه راهبری فعالیت‌های کلان قرانی کشور را نیز برعهده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه معاونت قرآن و عترت ارشاد پس از شکل‌گیری، 900 پست صنفی و 100 پست ستادی داشت خاطر نشان کرد: باید این مأموریت‌ها مجدد به معاونت قرآن و عترت ارشاد بازگردد و برای تامین جایگاه قرآن باید اداره کل ساختار قرآنی استان ایجاد شده تا فعالیت‌ها با قوت بیشتری پیگیری شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار