189244
۲۶ آذر ۱۳۹۷

ارتباط دائمی بیش از ۴۰۰ نفر از نوجوانان محله با کانون فرهنگی هنری مهدیه شاهدیه یزد

کانون فرهنگی هنری شاهدیه یزد با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری توانسته است بیش از ۴۰۰ نوجوان محله را به صورت دائمی جذب کند.

به گزارش کودک پرس ، استان یزد دارای مساجد متعددی است که فعالیت های متعددی در این مساجد پیگیری می شود.

در این زمینه نیز در هرشهرستان و محله ای مساجد به برگزاری برنامه های مناسبتی و فرهنگی می کنند که از نمونه این مساجد می توان به مسجد مهدیه شاهدیه اشاره کرد که مدت ها است که مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار می گیرد.

از آنجا که مسجد مهدیه از مساجد فعال و برتر شاهدیه در زمینه فعالیتهای فرهنگی ومذهبی در شاهدیه بوده است و با توجه به حضور نیروی فعال وجوان در محل، کانون مسجد مهدیه در سال 1388 تشکیل شد .

با تشکیل کانون برنامه های فرهنگی وهنری مذهبی مسجد هدفمند وهمچنین زیر نظر دبیرخانه کانون مساجد برگزار شد.

مجموعه مهدیه شاهدیه شامل مسجد، حسینیه ،هیات ،مجموعه ورزشی، کتابخانه ،صندوق قرض الحسنه ،خیریه،پایگاه بسیج وجلسات مذهبی ویژه خواهران وبرادران است و تمامی مخارج و هزینه ها مردمی است و از طریق خیرین پرداخت می شود.

سید کاظم میرجلیلی مسئول کانون مهدیه شاهدیه یزد در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: تعداد اعضای ثابت که دائما در ارتباط هستند حدود 400 نفر هستند و کلاسهای مختلف قرآنی در رشته های مختلف کلاسهای ورزشی در رشته های مختلف وهمچنین هنری در این کانون برگزار می شود.

 

 

وی افزود: تشکیل گروههای سرود وتواشیح و شرکت در محافل مختلف و اجرا برنامه از فعالیتهای بارز وچشمگیر این مجموعه است و استقبال خوبی از طرف برادران وخواهران شاهد هستیم و اکثر فعالیتها وبرنامه های مسجد به محوریت کانون مهدیه انجام می شود.

مسئول کانون مهدیه شاهدیه تصریح کرد: با توجه به برنامه های خوب مسجد حمایت خیرین از فعالیتهای کانون خوب بوده و کلیه هزینه از خیرین تامین میشود از جانب مسئولین شهر حمایت بد نبوده ولی انتظار حمایت مادی ومعنوی بیشتری را داریم.

 

 

میرجلیلی ادامه داد: راهکارها جهت تقویت جذب جوانان به مساجد شامل اطلاع رسانی برنامه های کانون مساجد و همچنین مساجد خاص به مردم از طریق دبیرخانه، تامین اعتبار بعضی برنامه های کلاسها ی ورزشی، لزوم توجه بیشتر به مسائل جوانان با توجه به امکانات به روز وبرنامه ریزی لازم، برگزاری جلسات مشاوره از طرف دبیرخانه در مساجد واستفاده از اساتید مجرب استانی ویژه خانواده ها، برنامه ریزی جهت ارتباط عاطفی بین خانواده مسجد ومدرسه، حمایت مالی و جذب بودجه های استانی جهت پررنگ تر شدن فعالیتها است.

 

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار