189203
۲۶ آذر ۱۳۹۷
گلمرادی؛

فراکسیون حمایت از کودک و نوجوان تاکنون جلسه رسمی نداشته است/ بسترسازی مناسب برای برگزاری جلسات رسمی

رئیس فراکسیون حمایت از کودک و نوجوان با بیان اینکه این فراکسیون تاکنون جلسه رسمی نداشته است، گفت: تشکیل جلسات بیشتر در مورد ساختار و فرآیندها بوده تا بتوان بسترسازی مناسب را انجام داد و با روند بسیار مطلوب جلسات رسمی را آغاز کرد.

به گزارش کودک پرس ، علی گلمرادی در رابطه با روند تشکیل و برگزاری فراکسیون حمایت از کودک و نوجوان گفت: امروزه توجه به منابع انسانی و سرمایه های فکری برای تمامی کشورها امری ضروری به شمار می رود و با توجه به محدودیت منابع مادی این ضرورت باید در اولویت قرار گیرد.

 

حفظ سرمایه های اجتماعی هدف تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان

بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی هدف از تشکیل فراکسیون حمایت از کودک و نوجوان را حفظ سرمایه های اجتماعی دانست و افزود: اگر منابع انسانی را به عنوان یک ضرورت مدنظر قرار داد باید به صورت همه جانبه به آنها نگاه کنیم در این رابطه باید به حقوق کودک و نوجوان در زمینه بهداشت و سلامت، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوان در آینده اداره کشور را در دست داشته و باید ثروت آفرینی کنند بنابراین توجه به این دوران اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خلاقیت ها، باورها، توانمندی و خلاقیت افراد در دوران کودکی شکل می گیرد، گفت: با بررسی های صورت گرفته شاهد کم توجهی و بی تفاوتی به حوزه کودک و نوجوان شدیم و به آمار و ارقام های محسوسی از بازماندگی کودکان از تحصیل دست یافتیم که بسیار نگران کننده است.

گلمرادی افزود: باید شرایطی را برای این کودکان فراهم کرد تا استعدادهای آنها شکوفا شود و بتوان از ظرفیت آنها برای اداره کشور بهره برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم، افزود: از این رو با توجه به تمامی مشکلاتی که در حوزه کودک و نوجوان وجود داشت بر آن شدیم که برای رفع بخشی از آنها نسبت به تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان اقدام کنیم و استقبال مناسبی هم از این فراکسیون شد.

 

هیچ زنی عضو هیات رئیسه فراکسیون کودک و نوجوان نیست/ می توان در ترکیب اعضای هیات رئیسه تغییرات لازم را انجام داد

گلمرادی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ نماینده زنی عضو هیات رئیسه فراکسیون کودک و نوجوان نیست، یادآور شد: در جلسه ای که برای انتخاب هیات رئیسه فراکسیون برگزار شد هیچ نماینده زنی کاندیدا نشد البته اگر نمایندگان زن تمایل داشته باشند می توان تغییرات لازم را در ترکیب هیات رئیسه انجام داد.

وی با بیان اینکه طی این مدت جشنواره و جلسات هم اندیشی متعدد و متنوعی برای بررسی مشکلات کودک و نوجوان برگزار شد، گفت: بازدیدهای میدانی از مراکز آموزشی جهاد تحقیقات مرتبط با کودک و نوجوان صورت گرفت و توجه به بحث آموزش و ارائه مهارت های آموزشی مناسب به مربیان در دستور کار قرار گرفته شود البته دبیرخانه توانمند و فعالی را با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی نیز دایر و اساتید برجسته دانشگاهی را در آن مستقر کردیم تا بتوان برای رفع مشکلات نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

چندین جلسه برای تعریف ساختار و فرآیندهایی که بتوان بر اساس آنها عالمانه در این مسیر گام برداشت برگزار کردیم البته تشکیل جلسات بیشتر در مورد ساختار و فرآیندها بوده تا بتوان بسترسازی مناسب را برای برگزاری جلسات رسمی آغاز کرد.

رئیس فراکسیون کودک و نوجوان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از زمان تشکیل فراکسیون که مدت کوتاهی از آن گذشته چندین جلسه را برای تعریف ساختار و فرآیندهایی که بتوان بر اساس آنها عالمانه در این مسیر گام برداشت برگزار کردیم البته تشکیل جلسات بیشتر در مورد ساختار و فرآیندها بوده تا بتوان بسترسازی مناسب را انجام داد و با روند بسیار مطلوب جلسات رسمی را آغاز کرد اما هنوز جلسه رسمی نداشته ایم.

 

 

 

منبع: خانه ملت

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار