176704
۳۱ شهریور ۱۳۹۷
بررسی جهانی؛

ریشه‌های بیماری پدوفیلیا و کشور پیش‌رو در این معضل

بیماری کودک‌آزاری که در جامعه پزشکی به پدوفیلیا شناخته می‌شود توسط جامعه پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است و به عنوان اختلال روانی معرفی می‌شود که در آن شخص کودکان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، در گزارش ها و آمارهای جهانی این اختلال هر روز روندی رو به رشد داشته و وضعتی نگران کننده را برای جوامع مختلف بوجود آورده است.

 

پدوفیلیا بدترین کودک آزاری
این اختلال با نشانه های برقراری ارتباط جنسی با کودکان ، نگاه به تصاویر برهنه کودکان و … همراه است.

قربانیان افراد بیمار می توانند همجنس و یا غیر همجنس فرد کودک آزار باشند.مجرم می تواند هر فردی اعم از افراد خانواده، مربی، فامیل، پرستار کودک و پدر و مادر کودک دیگری باشد.

مجرم معمولا سعی می کند این امر را برای کودک عادی جلوه دهد و در صورت مخالفت کودک از خشونت و زور استفاده می کند. پس از ارتکاب جرم نیز کودک را تهدید کرده و از او می خواهد این اتفاق را برای کسی بازگو نکند.

معمولا افراد مبتلا به اختلال پدوفیلیا نمی توانند با بزرگسالان رابطه عاطفی و جنسی برقرار کنند و از عزت نفس پایینی برخوردارند.

در این افراد همواره ترس جذب شدن به کودکان وجود دارد و در نتیجه قادر به زندگی عادی نخواهند بود.

 

 

استرالیا بالاترین رقم در کودک آزاری
استرالیا رتبه نخست را در بین ١١ کشور با بالاترین نرخ سوءاستفاده از کودک دارد و برآورد شده در این کشور سالانه نزدیک به ٥٠‌هزار مورد سوءاستفاده از کودک مشاهده می‌شود.

 

علل ابتلا به بیماری
علت بروز اختلال پدوفیلیا معمولا نامشخص است. اگر چه اختلالات بیولوژیکی مانند عدم تعادل هورمونی می تواند در برخی افراد به عنوان علت شناخته شود اما به طور علمی عوامل بیولوژیکی به عنوان علت شناخته نمی شوند.

در بسیاری از موراد افراد مبتلا به اختلال پدوفیلیا در کودکی مورد آزار و سو استفاده جنسی قرار گرفته اند.

در تحقیقات نشان داده شده است، پسرانی که مورد آزار جنسی قرار می گیرند بیشتر در بزرگسالی به سو استفاده و آزار جنسی کودکان روی می آورند. اما دخترانی که در کودکی مورد آزار جنسی قرار می گیرند بیشتر به رفتارهای خود مخرب مانند سومصرف مواد و خود فروشی روی می آورند.

 

 

 

روش های درمانی

انواع روش های درمانی شناختی و رفتاری برای درمان این مشکل وجود دارد که به آموزش همدلی و بازسازی الگوهای فکری منحرف می پردازند. در آموزش همدلی به بیمار گفته می شود تا خود را به جای فرد قربانی قرار دهد و احساس او را درک کند. در درمان های شناخت الگوهای فکری منحرف، اشتباه بودن رفتار جنسی با کودکان آموزش داده می شود و به بازسازی الگوهای فکری وی پرداخته می شود.

در برخی موارد نیز درمان های دارویی مانند داروی سیپروترون، برای سرکوب فعالیت هورمون تستوسترون درمردان تجویز می شود تا رفتار پرخاشگرانه و میل جنسی آن ها کاهش یابد. داروهای دیگری نیز برای درمان این بیماری استفاده می شود که عبارت اند از: داروهای ضدآندروژن برای کاهش میل جنسی، داروی مدروکسی پروژسترون استات و لوپرلایداستات (Lupron) و مهارکننده های باز جذب سروتونین (SSRI ها).

این داروها عوارض جانبی مانند کاهش میل جنسی دارند که برای درمان این بیماری موثر است .

 

گزارش سازمان بهداشت جهانی در مورد کودک آزاری
سازمان بهداشت جهانی در سال 2017 با انتشار گزارشی تحت عنوان، “بدرفتاری با کودکان” اعلام کرده است که در سراسر جهان از هر 4 کودک 1 کودک قربانی خشونت فیزیکی شده است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، 18 درصد از قربانیان سوء استفاده جنسی دختران و 8 درصد انها نیز پسران هستند.

بر اساس گزارش منتشره توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) که در ماه نوامبر 2017 و تحت عنوان “یک چهره مشهور: خشونت در زندگی کودکان و نوجوانان” منتشر شد، میلیون ها نفر از جوانان و کودکان در معرض خشونت فیزیکی و استثمار جنسی قرار دارند.

با کودکان آموزش داده می شود و به بازسازی الگوهای فکری وی پرداخته می شود.

در برخی موارد نیز درمان های دارویی مانند داروی سیپروترون، برای سرکوب فعالیت هورمون تستوسترون در مردان تجویز می شود تا رفتار پرخاشگرانه و میل جنسی آن ها کاهش یابد. داروهای دیگری نیز برای درمان این بیماری استفاده می شود که عبارت اند از: داروهای ضدآندروژن برای کاهش میل جنسی، داروی مدروکسی پروژسترون استات و لوپرلایداستات (Lupron) و مهارکننده های باز جذب سروتونین (SSRI ها).

 

این داروها عوارض جانبی مانند کاهش میل جنسی دارند که برای درمان این بیماری موثر است .

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار