موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
175791
۲۴ شهریور ۱۳۹۷
طاقدیس عنوان کرد:

وجود کودکان در حادثه عاشورا درس‌های مفید و بسیاری برای کودکان و نوجوانان دارد

سوسن طاقدیس نویسنده کودک و نوجوان بر استفاده از پیام‌های عاشورا و حوادث مرتبط با آن برای گروه سنی کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: منابع برای بهره‌گیری در نگارش آثار عاشورایی کودک و نوجوان بسیار است، اما مؤثر نیست.

به گزارش کودک پرس ، سوسن طاقدیس، نویسنده کودک و نوجوان درباره بیان واقعه عاشورا برای کودکان گفت: بیان این واقعه برای این گروه سنی باید با ظرافت‌های لازم همراه باشد، همچنین زبان مناسب برای آنها می‌تواند این موضوع را قابل درک کند؛ البته نیاز نیست همه آنچه رخ داده برای کودک بیان شود.
وی افزود: با توجه به اینکه کودکانی در واقعه عاشورا حضور داشتند، تبیین این موضوع نیز می‌تواند برای کودکان و نوجوانان مفید و مناسب باشد، از سوی دیگر این واقعه درس‌های بسیاری برای همگان داشته و دارد و خوب است درس‌هایی مانند شجاعت، فداکاری، ایثار و … نیز برای این گروه سنی بیان شود.

طاقدیس حضور کودکان در مجالس روضه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حضور کودکان و نوجوان همراه والدین خود در مجالس روضه و عزاداری می‌تواند برای آنها خاطره‌انگیز باشد و به تدریج با مفاهیم عاشورایی و عزداری برای حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) آشنا شوند. همین اتفاقات به ظاهر کوچک است که این مفاهیم را برای آنها روشن می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از نویسندگانی که در این حوزه نمی‌توانند از عهده این کار برآیند، به دلیل نداشتن تخصص لازم بوده و اینکه با دنیای کودکان و زبان آنها آشنایی ندارند. یافتن زبان مناسب برای بیان موضوعات مختلف برای آنها مهمترین مؤلفه است.

این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه درباره دلایل آثار اندک عاشورایی ویژه این گروه سنی گفت: از یک سو کار برای این گروه سنی سخت است و باید توجه زیادی به نحوه تبیین موضوعات دینی برای کودک و نوجوان داشت و زبان مناسب آنها را پیدا کرد. همچنین دست نویسنده برای پرداختن به چنین موضوعاتی باز نیست و منابعی هم که وجود دارد، با وجود زیاد بودن، چندان مؤثر نیست.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار