موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
166164
۲۷ تیر ۱۳۹۷

داستان نوجوان شجاع در راديو معارف

راديو معارف با پخش داستان “نوجوان شجاع” مبارزات قبل از پيروزی انقلاب اسلامی شهيد اسماعيل دقايقی را بيان می‌كند.

به گزارش کودک پرس ، “داستان هفته” 29 تير با بيان داستان” نوجوان شجاع” روايتگر فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي و مبارزات شهيد اسماعيلي دقايقي خواهد شد.

وي در سال ‌1357 ازدواج كرد و در اولين صحبت با همسرش، از اين كه وي فقط به خود و خانواده‌اش تعلق ندارد، گفتگو كرد. با اوج‌گيري نهضت خروشان و توفنده مردم مسلمان ايران به رهبري حضرت امام خميني(ره) همچنان به مبارزه ادامه داد و در اعتصابات كارگران شركت نفت نقش مؤثر و ارزنده‌اي را عهده‌دار بود و در به هلاكت رساندن دو تن از افسران شهرباني بهبهان به طور غيرمستقيم شركت داشت.

خانه اسماعيل دقايقي همواره يكي از پايگاه‌هاي فعال مبارزه با رژيم به شمار مي‌آمد و بسياري از بيانيه‌ها و اعلاميه‌هاي ضدرژيم در اين مكان تهيه و تكثير مي‌شد.

شهيددقايقي قبل از ‌22 بهمن به اتفاق يكي ديگر از دوستانش طبق برنامه‌اي كه داشتند به تهران آمد و با حضور در مبارزات مردمي، در فتح پادگانها نقش مؤثري ايفا كرد. پس از آن نيز با تلاش و جديت تمام، در جلوگيري از غارتگري گروهك‌ها و به هدر رفتن اسلحه‌ها نقش به سزايي داشت.

برنامه “داستان هفته” به همت گروه معارف،‌فرهنگ و جامعه است كه تهيه و سردبيري اين برنامه را حسن توكلي زاده و اجراي آن را علي فرحناك برعهده دارد .

اين برنامه روزهاي جمعه ساعت 12:20 از راديو معارف به روي آنتن مي رود .

منبع: روابط عمومی رسانه ملی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار