165306
۲۳ تیر ۱۳۹۷

آمار آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی

بیشترین آسیب‌های اجتماعی استان در زمینه کودک‌آزاری و اعتیاد است.

به گزارش کودک پرس ، عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: هدف بهزیستی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و معلولیت هاست .

وی به سه راهبرد اصلی استراتژی اشاره کرد و گفت : اولین گام توسعه فعالیت های پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی است.
عرب نژاد  با بیان اینکه اگر اولین گام با موفقیت برداشته شود در دو استراتژی بعدی موفق خواهیم بود عنوان کرد: توسعه فعالیت های حمایتی و جامعه هدف و توسعه فعالیت های مشارکتی و خیرجمعی از استراتژی های بعدی می باشد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار مددجو در زمینه های توانبخشی، اجتماعی و … از خدمات بهزیستی استفاده کرده و در سامانه ثبت شده اند.

 

وی اظهار کرد : درسال 96تعداد16جلسه کمیسیون صدور و نظارت ماده 26 قانون تنظیم بخشی از ‌ مالی دولت برگزار گردید که تعداد 374 پرونده (صدور/تمدید/تعویض )مرکز و موسسه غیر دولتی و31 پرونده نظارت مطرح گردید.

عرب نژاد  ادامه داد : در حال حاضر حدود600مرکز و موسسه در استان دارای مجوزاز این اداره کل بهزیستی می باشند و درراستای اهداف بهزیستی و کمک به معلولین ونیازمندان در حال خدمت رسانی می باشند .

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره اینکه توانستیم در زمینه مناسب سازی رتبه اول کشوری را کسب کنیم افزود : خدمات در حوزه توانبخشی را پرداختی به بیماران روانی ، کمک به تکریم سالمندان، کمک به نگهداری سالمندان،ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه، تامین وسایل کمک توانبخشی و … عنوان کرد.

 

وی  به فعالیت جدید در بحث بازتوانی مددجویان اشاره و گفت : گروه های خرد مالی با همکاری موسسه تاک با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیونی راه اندازی شده است .

عرب نژاد  گفت: در هفته بهزیستی۱۶۱ واحد مسکونی با حضور مسئولین کشوری افتتاح خواهد شد.

محمودی کارشناس درمان و بازتوانی اعتیاد و معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی نیز در این جلسه گفت: ۲۸ مرکز درمان و کاهش آسیب اجتماعی و ۱۵ مرکز سرپایی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند.

 

وی با بیان اینکه بیش از هزار نفر از یارانه مراکز ترک اعتیاد بهره مند شده اند گفت: در سال ۹۶ بیش از ۸ میلیارد ریال یارانه درمان و کاهش آسیب پرداخت شده است.

 

 

 

 

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار