158242
۱۰ خرداد ۱۳۹۷

موافقت کلیسای کاتولیک استرالیا با پرداخت غرامت به قربانیان کودک‌آزاری

کلسیای کاتولیک استرالیا با طرح دولت برای پرداخت غرامت به قربانیان کودک‌آزاری موافقت کرده است.

به گزارش کودک پرس ، روزنامه گاردین در پایگاه اینترنتی خود نوشت: این طرح از ماه ژوئیه اجرا خواهد شد و ایالت ها و اقلیم ها و سازمان های غیردولتی (استرالیا) همچون کلیساها و مؤسسه های خیریه را ملزم خواهد کرد در این طرح مشارکت کنند و با پرداخت بالغ بر 150 هزار دلار غرامت به کسانی که در این سازمان ها مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند، موافقت کنند.

کمیسیون سلطنتی استرالیا که برای تحقیق درباره سوءاستفاده های جنسی از کودکان تشکیل شده است، دریافت که 7 درصد کشیش های کاتولیک استرالیا متهم به سوءاستفاده جنسی از کودکان در شش دهه از سال 1950 هستند. بر اساس یافته های این کمیسیون، بالغ بر 15 درصد کشیش ها از سال 1950 تا 2015 مرتکب سوءاستفاده جنسی از کودکان شده اند.

تقریباً دو هزار و 500 قربانی کودک آزاری به این کمیسیون از سوءاستفاده جنسی در یک نهاد تحت مدیریت کلیسای کاتولیک خبر دادند، که معادل 61 ممیز هشت دهم درصد همه کسانی را تشکیل می دهند که درباره سوء استفاده جنسی در یک نهاد مذهبی گزارش دادند.

اسقف مارک کولریج، رئیس کنفرانس اسقف های کاتولیک استرالیا گفت کلیسای کاتولیک علاقه مند به مشارکت در طرح دولت برای پرداخت غرامت است.

 

 

منبع:‌ خبرگزاری صدا و سیما

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار