موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
147787
۲۸ اسفند ۱۳۹۶
مدرس هنر تلاوت قرآن:

تلاوت قاریان نوجوان در محافل بین‌المللی پیشرفت آنها را به همراه دارد

مدرس هنر تلاوت قرآن کریم با بیان اینکه قاریان نوجوان شوق تلاوت با اجرای برنامه در محافل بین‌المللی به پیشرفت در این عرصه تشویق می‌شوند به لزوم توسعه طرح ملی تلاوت تأکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی مدرس و داور مسابقات شوق تلاوت با بیان اینکه قاریان نوجوان با حضور در کربلا و تلاوت در محافل قرآنی عراق انگیزه بیشتری برای فعالیت در این عرصه پیدا می‌کنند اظهار داشت: وقتی یک قاری نوجوان در محفلی با جمعیت زیاد آن هم در یک کشور دیگر تلاوت کند به طور حتم تلاش بیشتری برای پیشرفت و ارتقای خود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قاریان شوق تلاوت تجربه حضور در محافل قرآنی بین‌المللی را کسب می‌کنند افزود: این حضور موجب ایجاد انگیزه برای نوجوانان می‌شود و فعالیت‌های آنها را توسعه می‌بخشد، همچنین سایر هم‌سالان آنها نیز به حرکت در این عرصه تشویق می‌شوند.

شاه میوه با بیان اینکه سبک تلاوت قاریان نوجوان شوق تلاوت با توجه به صوت و لحن خوبی انتخاب شده است تصریح کرد: تلاوت و آموزش این قاریان در مسیر خوبی قرار دارد و برگزاری کلاس آموزشی صوت و لحن در کنار رقابت‌ها در کربلا نیز تأثیرگذاری تلاوت آنها را بیشتر کرده است.

این قاری بین‌المللی کشورمان بابیان اینکه رقابت‌های شوق تلاوت به نحوی است که قاری باید در حضور استاد در محافل قرآنی تلاوت کند، خاطر نشان کرد: وقتی قاری در محافل می‌خواند و استاد نیز تلاوت آنها را تحصیح می‌کند یعنی آموزش در کنار رقابت که تأثیر بیشتری در ارتقای توانمندی نوجوانان دارد. البته برپایی جلسات آموزشی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی آینده طرح ملی تلاوت را درخشان ارزیابی کرد و افزود: اگر مسؤولان طرح را رها نکنند و برای توسعه و پیشرفت آن برنامه داشته باشند این طرح می‌تواند ثمرات خوبی داشته باشد و چند سال بعد قاریان ممتازی در سطح بین‌المللی بدرخشند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار