135038
۲۷ دی ۱۳۹۶

ارائه آموزش قرآن به کودکان؛ رویکرد کانون قرآنی «راه روشن»

کارشناس آموزشی و فرهنگی کودک و نوجوان کانون «راه روشن» رویکرد این کانون را ارائه آموزش به کودکان، مربیان و مادران عنوان کرد و گفت: در کانون قرآنی «راه روشن» سعی بر این است که کودک در ضمن بازی، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را ببیند.

به گزارش کودک پرس ، مینو خرازی، کارشناس آموزشی و فرهنگی کودک ونوجوان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کانون «راه روشن» با هدف آموزشی نوین به کودکان، مربیان مهد کودک و آموزش به مادرانی که به دنبال تربیت شایسته فرزندانشان هستند در مهر ماه سال ۹۵ آغاز به کار کرد.

خرازی با بیان اینکه این کانون زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارد، افزود: چهار دوره‌ آموزش مربی تاکنون برگزار شده و درحال حاضر پنجمین دوره از این آموزش‌ها برگزار می‌شود.
وی سرفصل‌های این آموزش‌ها را در ۱۴ موضوع عنوان کرد و افزود: این دوره شامل ۲۳۰ ساعت آموزش با عنوان‌های روانشناسی رشد، اصول آموزش و پرورش قبل از دبستان، آموزش نقاشی و کاردستی به کودکان، آموزش مفاهیم علوم و ریاضی ودر نهایت کارورزی است.

این کارشناس آموزشی و فرهنگی کودک ونوجوان بیان کرد: با توجه به اینکه کودکان ذاتا علاقه مند به بازی هستند و از آموزش هایی که به صورت کلاس و یا به اجبار باشد گریزان هستند لذا در این دوره تدریس، سعی بر این است که کودک در ضمن بازی، آموزش‌های لازم را ببیند.

وی افزود: این نوع آموزش، ارتباطی با نوع آموزش اداره کل آموزش و پرورش ندارد و نونهالان در مقطع ابتدایی از این جهت به مشکل آموزشی برنمی‌خورند.

خرازی با بیان اینکه گزینش مربیان اغلب از قشر مذهبی جامعه است تصریح کرد: این کانون در جهت آموزش‌ و نوع رفتار با کودک فعالیت می‌کند و باید یادآور شد که تعهدی در برابر اشتغال صد درصد افراد ندارد.

خرازی با اشاره به برنامه‌ها و بخش‌های آموزشی دیگر در این کانون، عنوان کرد: دوره‌های آموزشی عبارتند از بخش خانواده، مدرسه، قرآن، اهل‌بیت، مداحی، زبان سرای اسلامی، رسانه سازان، کارگاه یک روزه‌ هنری، تربیت مشاوران دینی، تربیت مربیان کودک، بخش شکوفایی خلاقیت کودکان، دپارتمان علمی، تقویت مهارت علوم پایه‌ کودک، باشگاه عربی، خدمات آرایشگری، دوره دختران معصوم، دوره ازدواج متدینین و… .

وی اشاره کرد: گر این دوره، از مدرسانی بهره برده می‌شود که خود علاوه بر تجارب تدریس بالا دارای تجربه کار آموزشی با کودکان هستند لذا در این کانون از اساتید بنام و کار ورزیده استفاده شده است.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار