132919
۱۸ دی ۱۳۹۶

حیات دوباره ۴ بیمار با اهدای اعضای کودک ۱۱ ساله

با اهدای اعضای کودک ۱۱ ساله در مشهد ۴ بیمار حیات دوباره یافتند.

به گزارش کودک پرس ، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاهحیات دوباره 4 بیمار با اهدای اعضای کودک 11 ساله در مشهد علوم پزشکی مشهد گفت:در هفتصدو هفدهمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزي 4 عضو کودک 11ساله مجتبی صدیقی امیرآباد که دچار مرگ مغزی شده بود به 4 بیمار اهداو به آنان زندگی دوباره بخشید.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه های زنده یاد مجتبی صدیقی امیرآباد به دو دختر 11 ساله ساکن نیشابور و مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

او گفت: کبد مجتبی صدیقی امیرآباد در بيمارستان منتصریه به بیمار آقای 61 ساله ساکن مشهد و قلب این کودک مرگ مغزی نیز در بیمارستان امام رضا (علیه‌السلام) به کودک 6 ساله ساکن بیرجند پيوند شد و به آنان زندگي دوباره بخشيد .

 

مجتبی صدیقی امیرآباد که بر اثر برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود از بیمارستان امدادی شهید کامیاب به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه عاوم پزشکی مشهد معرفی شد و پس از انجام مراحل تأييد مرگ مغزي و رضايت خانواده در بيمارستان منتصریه تحت عمل جراحي اهدای عضو قرار گرفت .

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار