9809
۰۳ آبان ۱۳۹۵

فرانسه برای تخلیه اردوگاه “کاله” آماده می‌شود

بیش از ۱۲۰۰ پلیس و نیروی محلی خود را برای عملیات انتقال مهاجران ساکن اردوگاه موسوم به "جنگل" در بندر "کاله" در شمال این کشور آماده می‌کنند.

به گزارش کودک پرس حدود ۷۰۰۰ مهاجر در این اردوگاه زندگی می‌کنند که به اغلب آنها امکان زندگی در اردوگاه‌های دیگر در سایر نقاط فرانسه داده می‌شود.

اما این نگرانی وجود دارد که بسیاری از آنان این پیشنهاد را قبول نکنند چون قصد دارند خود را به خاک انگلیس برسانند. احتمال می‌رود که انتقال پناهجویان از اردوگاه “جنگل” با درگیری میان پلیس و ساکنان اردوگاه همراه باشد.

شب گذشته پلیس فرانسه با ساکنان اردوگاه درگیر شد و این مهاجران به طرف پلیس بطری پرتاب کردند.

پیش‌تر هزاران اعلامیه در این منطقه پخش شده بود که به ساکنان هشدار می‌داد پیش از آنکه اردوگاه با بولدوزر خراب بشود، آن را ترک کنند.

انگلیس قبول کرده که حدود ۱۳۰۰ کودک بدون همراه را بپذیرد.

برای افراد زیر سن قانونی که بستگانی در انگلیس ندارند و وضعیت آسیب‌پذیری دارند هم یک روند ثبت‌نام جداگانه وجود خواهد داشت.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، درخواست پناهندگی افراد باید در نخستین کشور امنی که می‌رسند انجام شود؛ ولی افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند درخواست پناهندگی‌شان را به کشوری دیگر منتقل کنند در صورتی که کسی از بستگانشان در آن کشور زندگی کند.

یک متمم قانون مهاجرت انگلیس، دولت را موظف می‌کند که انتقال کودکان و نوجوانان پناهنده بدون‌همراه از اروپا به داخل این کشور را میسر کند.

اردوگاه موسوم به “جنگل” در نزدیکی بندر کاله فرانسه قرار دارد و نزدیک به تونلی است که فرانسه را به انگلیس وصل می‌کند. تعداد ساکنان رسمی این اردوگاه ۷۰۰۰ نفر است اما گروه‌های خیریه تعداد آنها را نزدیک به ۱۰ هزار نفر می‌دانند. همچنین بیشتر ساکنان این اردوگاه را مهاجرانی از خاورمیانه، آفریقا و افغانستان تشکیل می‌دهند.

 

منبع : ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار