موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
977
۲۱ مرداد ۱۳۹۵

تجهیزات غیر استاندارد شهربازی های ایلام

در بازرسی های امسال استاندارد، از فعالیت 11 شهربازی(پارک و زمین بازی کودکان) در سطح استان به دلیل نداشتن مجوز استاندارد با همکاری دستگاه قضایی استان جلوگیری و پلمپ شد.

به گزارش کودک پرس،  مهناز همتی گفت: هم اکنون 198 مورد تجهیزات شهر بازی در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: استاندارد سازی وسایل تفریحی شهرهای بازی شامل سه مرحله می باشد که شامل طراحی و ساخت، نصب و بهره برداری است که در تمام این مراحل کارشناسان شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده باید نظارت داشته باشند تا وسایل بازی مطابق با استاندارد ملی آماده بهره برداری گردند.
وی افزود: با توجه به اینکه تمام شهربازی ها و تجهیزات آن مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند اما در این خصوص بجز شهرستان ایوان، هیچکدام از شهربازی های استان دارای گواهی استاندارد نیستند.
مدیر کل استاندارد ایلام تاکید کرد: زمانی را برای استاندارد سازی وسایل و امکانات شهربازی ها مشخص کردیم در صورتی که شهربازی ها در این زمان مشخص موفق به کسب پروانه استاندارد نشوند از فعالیت آنها جلوگیری و پلمپ می شوند.
همتی گفت: در بازرسی های امسال استاندارد، از فعالیت 11 شهربازی (پارک و زمین بازی کودکان) در سطح استان به دلیل نداشتن مجوز استاندارد با همکاری دستگاه قضایی استان جلوگیری و پلمپ شد.
وی فضای شهربازی و تجهیزات بازی کودکان را حساس توصیف کرد و یادآور شد: تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد خطر آفرین بوده و چه بسا می تواند منجر به ایجاد حوادث و عواقب ناخوشایندی برای استفاده کنندگان به ویژه کودکان شود.

 

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار