موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
958
۲۰ مرداد ۱۳۹۵

بهره مندی 270 کودک از خدمات بنیاد کودک در کاشان

برگزاری اردوهای تابستانی، جشن رمضان، توزیع سبد مواد غذایی، برگزاری کلاس های تقویتی، نشست مشاوره های تحصیلی و تربیتی، کلاس های تابستانی و برطرف کردن نیازهای عمومی خانواده و خواهر و برادران دانش آموزان را از خدمات ارائه شده بنیاد کودک

به گزارش کودک پرس، زهرا چله دوان کاشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع حدود 700 تن از افراد نیکوکار و خیراندیش کمک های خود را برای آموزش و تحصیل افراد زیر پوشش این بنیاد در کاشان اهدا می کنند که از این تعداد 120 نفر بومی و بقیه خیران مربوط به سایر دفترهای بنیاد کودک در کشور است.

وی بیان کرد: 70 درصد از کفیل افراد زیر پوشش بنیاد کودک، مقیم خارج از شهرستان هستند و برخی نیز در خارج از کشور بسر می برند.
چله دوان کاشانی تصریح کرد: بنیاد کودک، دانش آموزان را از پیش دبستانی و دوره های مختلف تحصیلی اعم از ابتدایی، راهنمایی و دانشگاه تا پایان کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل زیر چترحمایت خود قرار داده است.
وی راه های شناسایی دانش آموزان برای زیر پوشش قرار دادن بنیاد کودک در کاشان را معرفی آنان توسط مؤسسات هم سو، آموزش و پرورش و قشرهای مختلف مردم بیان کرد.

مسئول نمایندگی بنیاد کودک در کاشان در خصوص خدماتی که دانش آموزان زیر پوشش بنیاد کودک دریافت می کنند، تصریح کرد: هر دانش آموز دارای شرایط پذیرش در این بنیاد ماهانه مبلغی به حساب بانکی او واریز می شود.
چله دوان کاشانی اظهار کرد: افزون بر هزینه تحصیلی، خدمات گسترده ای اعم از موردی و عمومی نیز در اختیار دانش آموزان زیرپوشش و خانواده های آن ها قرار می گیرد.

مسئول نمایندگی بنیاد کودک در کاشان هم چنین یادآور شد: از زمان تاسیس این بنیاد در کاشان ( سال 1382) تاکنون حدود یک هزار تن از دانش آموزان نیازمند و مستعد شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از خدمات این موسسه بهره مند شده اند.

مسئول نمایندگی بنیاد کودک در کاشان تاکید کرد: بنیاد کودک در ایران به عنوان یک موسسه خیریه غیردولتی، غیر انتفاعی و غیرسیاسی مردم نهاد، آرمان اصلی خود را دستیابی به این هدف مقدس که «هیچ دانش آموز با استعدادی نباید به علت فقر از تحصیل و تلاش بازبماند» قرار داده است.
به گفته وی، بنیاد کودک هم اکنون به پشتوانه اعتماد همیاران مهربان خود با دارا بودن 29 دفتر در سراسر کشور و هفت شعبه در کشورهای مختلف بیش از هشت هزار و 300 دانش آموز و دانشجوی ایرانی در حال تحصیل را حمایت می کند.

بنیاد کودک که در ایران به نام موسسه «خیریه رفاه کودک» به ثبت رسیده در سال 73 فعالیت خود را آغاز کرد.

نخستین دفتر آن در شهر شیراز افتتاح شد و همزمان با آن دفتر این موسسه در پورتلند ایالت اورگان آمریکا نیز به نام child foundation تاسیس شد.
بنیاد کودک در سال 78 با شماره 398 به ثبت رسیده و فعالیت خود را بطور رسمی آغاز کرده است.
کاشان نیز از جمله شهرهای نخستین است که به خانواده بنیاد کودک پیوست و سابقه فعالیت های این موسسه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به سال 1382 باز می گردد.
از سال 82 تا 86 طی فعالیت بنیاد کودک به صورت فعالیت مددکاری دنبال شد و از سال 86 با توجه به تعداد مددجویان و سایر موارد به صورت نمایندگی فعالیت خود را ادامه داد و به شکل رسمی جزو شعب و نمایندگی های بنیاد کودک قرار گرفت.

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار