9472
۲۶ مهر ۱۳۹۵

9 هزار کودک خیابانی تحت پوشش سازمان بهزیستی

معاون دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، آمار کودکان خیابانی تحت پوشش سازمان بهزیستی را 9 هزار نفر اعلام کرد

به گزارش کودک پرس معاون دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، آمار کودکان خیابانی تحت پوشش سازمان بهزیستی را 9 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد 4 هزار نفر از این کودکان در سال اخیر جذب‌شده‌اند و باقی کودکان نیز، مهارت‌های توانمندسازی را آموزش می‌بینند.

وی پدیده کودکان خیابانی را با حوزه شهرنشینی مرتبط دانست و تصریح کرد: با رصد آسیب‌های اجتماعی حوزه کودکان خیابانی به فقر اقتصادی، فرهنگی، اعتیاد و مشکلات درونی خانواده خواهیم رسید.

ارجمندی در رابطه با حقوق کودکان یادآور شد: باید کودکان را حمایت کرد، اما جدا کردن کودک از خانواده صدمات جبران‌ناپذیری به وی وارد می‌کند به همین خاطر رویکرد سازمان خانواده محوری است.
این مسئول بابیان اینکه در سال گذشته 2 هزار نفر از زنان در معرض خشونت تحت پوشش قرار گرفتند، اضافه کرد: تعداد 31 مرکز شبانه‌روزی خانه سلامت برای دختران در معرض خطر در کشور وجود دارد و 350 نفر نیز در سال‌جاری پذیرش شده‌اند.

ارجمندی زنان آسیب‌دیده که تحت پوشش این سازمان هستند را 1600 نفر در سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا کیفیت و وضعیت مکان‌های نگه‌داری و خدمات ارائه‌شده ارتقاء یابد چراکه هر چه شیوه‌های جدید مددکاری اعمال شود نیروهای قهریه خنثی و افراد به دامن خانواده بازخواهند گشت.

 

منبع:  ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار