250111
۲۳ آذر ۱۴۰۲
سازمان بهزیستی کشور

راه اندازی کمپین حمایت از کودکان کار و خیابانی در اردبیل

کمپین کودکان کار و خیابانی با موضوع” نه به کار کودک” با حضور مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی، اعضای شورای شهر اردبیل، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، جمعی از خیرین، هنرمندان و اهالی رسانه در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهر پارسا راه اندازی گردید.

به گزارش کودک پرس ، کمپین کودکان کار و خیابانی با موضوع” نه به کار کودک” با حضور مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی، اعضای شورای شهر اردبیل، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، جمعی از خیرین، هنرمندان و اهالی رسانه در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهر پارسا راه اندازی گردید.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این برنامه ضمن تشکر از حضور دغدغه مندان در این عرصه عنوان داشت: راه اندازی این کمپین، حرکت عظیمی در رابطه با حمایت از کودکان کار و خیابانی به راه انداخته و امیدواریم با فرهنگ سازی هایی از این قبیل، با کمک خود مردم این کودکان را جمع آوری کرده و به آغوش گرم خانواده هایشان باز گردانیم.

رضایی ادامه داد: بحث حرفه آموزی با کار کودکان متفاوت است و ما مخالف این اتفاق نیستیم. چرا که هم اکنون نیز در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، برنامه های حرفه آموزی برای کودکان در نظر گرفته شده است. مسئله ای که مورد توجه ما هست، بحث سوءاستفاده از کودکان در محیط های کاری یا دستفروشی آنها در خیابان ها می‌باشد و هدف از راه‌اندازی این کمپین، مقابله با این اتفاق است.

این مقام مسئول افزود: حدود ۱۵ دستگاه اجرایی در رابطه با مسائل مربوط به کودکان کار و خیابانی مسئول هستند و در این زمینه نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی هستیم. با توجه به این که در حال حاضر آمار کودکان کار و خیابانی در سطح استان خیلی بالا نیست و نسبت به استان های دیگر کمتر است، اما امید داریم تا همین تعداد هم هر روز کمتر شده و کودکان به جای کار کردن، کودکی کنند.

رضایی با اشاره به خدمات ارائه شده به کودکان کار اظهار داشت: هدف اصلی در ساماندهی کودکان کار، بازگشت آنها به آغوش خانواده و حل معضلات خانواده می‌باشد و این مرکز به صورت خانواده محور، به حل مشکلات خانواده می‌پردازد و در موارد مختلف از جمله مسائل اقتصادی، مشاوره و مددکاری، کمک هزینه تحصیل و … خدمات ارائه می‌دهد.

در حاشیه این برنامه، یکی از خیرین، عهده دار ۱۴۰ انشعاب رایگان آب، برق و گاز برای کودکان تحت پوشش این مرکز شده و از پوستر کمپین نه به کار کودک نیز رونمایی گردید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار