موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
919
۲۰ مرداد ۱۳۹۵

کودک 4ساله حادثه دیده در برج الماس زنده است

اکبر اخوان: سید طه اکنون در ICU بستری بوده و افت ضربان قلب وی احیا شده، فشار خون نیز در وضعیت بهتر و سطح 7 قرار دارد که با رسیدن به عدد 9 مطلوب تر خواهد شد.

به گزارش کودک پرس  اکبر اخوان رئیس بیمارستان فاطمی اردبیل در خصوص آخرین وضعیت کودک 4ساله حادثه دیده در برج الماس شهر گفت: این کودک 4ساله به نام سیدطه شب گذشته ساعت20/20 دقیقه به علت سقوط از ارتفاع در بیمارستان پذیرش و تحت معالجه قرار گرفت در لحظه پذیرش سطح هوشیاری وی 5 تا 6 بود که سه تا از پزشکان مجرب شامل؛ متخصص مغز و اعصاب – ارتوپدی و جراح عمومی بر بالتین وی حاضر شدند. در مرحله سونوگرافی مشخص شد در دو طرف ریه پارگی وجود دارد و هوا و خون جمع شده است و به جهت خونریزی های داخلی راه تنفسی ایجاد شد و در دوطرف قفسه سینه لوله گذاشته شد تا هوای جمع شده تخلیه شود. فشار پایین و ضربان پایین قلب موجب پایین آمدن سطح اکسیژن رسانی شده بود.

متخصصان در همان لحظه اول برای تثبیت احیای وی و حفظ علایم حیاتی پایدار اقدام کردند.

وی ادامه داد: ساعت 10 شب فشار و اکسیژن رسانی به بدن بهتر شد و سرم وصل شد. ساعت 10 شب تعدادی از جراحی ها بر روی اعضای آسیب دیده وی پیاده شد که 3و نیم ساعت بطول کشید!.

رئیس بیمارستان فاطمی اردبیل ادامه داد: کلیه راست خونریزی کرده بود و قائدگی جمجمه نیز شکسته بود و به این دلیل از گوش و بینی خونریزی ادامه داشت که با عمل تامپون جلوی خونریزی بینی گرفته شد ولی به جهت شکستگی جمجمعه خونریزی گوش اندکی وجود دارد.

همچنین بازو و سائد دست راست نیز دچار شکستگی شده بود.

اکبر اخوان رئیس بیمارستان فاطمی در باره آخرین وضعیت این کودک پسر 4 ساله بنام سید طه اظهار داشت: اکنون در ICU بستری بوده و افت ضربان قلب وی احیا شده، فشار خون نیز در وضعیت بهتر و سطح 7 قرار دارد  که با رسیدن به عدد 9 مطلوب تر خواهد شد.

اخوان تصریح کرد: در باره سطح هوشیاری و اخرین وضعیت وی باید گفت، بهتر شده اما سطح هوشیاری زیاد نیست.

وی افزود: تمام اقدامات و تلاش های لازم بدون کم و کاست انجام شده و مراقبت ها ادامه دارد بنابراین باید یک و یا دوهفته منتظر ماند تا شرایط جسمانی سنجیده شود.

دکتر اکبر اخوان مدیر بیمارستان فاطمی در پایان عنوان کرد: هفته اول مهم و با خطرات همراه است که امیدواریم در کنار اقدامات جامع صورت گرفته شفای عاجل و بهبودی حاصل شود

منبع:   راه دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار