251578
۳۰ بهمن ۱۴۰۲
انتشارات پاتیزه

۲ کتاب در حوزه کودک با موضوع «ایمنی دریانوردی» منتشر شد

دو کتاب با عناوین «باباناخدا و برج مراقبت» و «کوسه‌ها هم گاهی جلیقه نجات می‌پوشند» نوشته حسین باقری، نویسنده جنوبی ویژه کودکان با موضوع «ایمنی دریانوردی» از سوی انتشارات پاتیزه منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، نویسنده این دو اثر در این باره در بوشهر گفت: این دوتا کتاب را در حوزه ایمنی دریانوردی، ویژه کودکان به سفارش اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نوشتم. کتاب «باباناخدا و برج مراقبت» مناسب گروه سنی «ب» و «ج» و «کوسه‌ها هم گاهی جلیقه نجات می‌پوشند» برای گروه سنی «د» و «ه» به نگارش درآمده‌اند که به همت نشر پاتیزه زمستان ۱۴۰۲ راهی بازار کتاب شدند.

حسین باقری در خصوص هدف نگارش این آثار توضیح داد: هدف کلان پدیدآمدن کتاب‌های «باباناخدا و برج مراقبت» و «کوسه‌ها هم گاهی جلیقه نجات می‌پوشند» گسترش فرهنگ «ایمنی دریانوردی» و آشنایی بیشتر کودکان با دریا و دریانوردی بود، اما هدف شخصی‌ام به‌عنوان نویسنده از نوشتن این دو کتاب، به اشتراک گذاشتن تجربه زیسته دریایی با مخاطبان بوده است.

وی یادآور شد: در این آثار، ضمن اینکه بر فرهنگ ایمنی دریانوردی متمرکز بودم، از شرح حالات و هیجانات دریانوردی که دل به دریا می‌زند و همراهی توامان بیم و امید از لحظه جداشدن از اسکله تا دیدن دوباره خشکی و ساحل مقصد غافل نماندم؛ چراکه حدود ۱۰ سال کاپیتان شناورهای جست‌وجو و نجات بوده‌ام. هر بار که به کمک یک کشتی یا قایق گرفتار شده در دریا و طوفان می‌رفته‌ام، به شعر «آی آدم‌های» نیما فکر می‌کرده‌ام: «یک نفر دارد دست و پای دایم می‌زند / روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید…»

باقری در خصوص قابل فهم بودن این موضوع تخصصی برای مخاطب کودک توضیح داد: تلاش کردم در داستان‌پردازی عبارات و کلمات تخصصی به گونه‌ای تراش بخورند که برای کودکان قابل فهم و دلنشین باشد.

«باباناخدا و برج مراقبت» و «کوسه‌ها هم گاهی جلیقه نجات می‌پوشند» نوشته حسین باقری با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به سفارش و حمایت مالی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به همت انتشارات پاتیزه راهی بازار کتاب شده‌اند.

البته باید اشاره کرد که اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیش از این، با انتشار آثاری با موضوع «محیط زیست» و «مقابله با آلودگی‌های دریایی» با استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی نظیر «قصه لاک‌پشت خلیج فارس» و «کاپیتان موج و نجات جزیره» نوشته خاتون شهرآشوب در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و حفظ محیط زیست اقدام کرده بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار