8885
۱۷ مهر ۱۳۹۵

بررسی وضعیت حقوق کودکان در عربستان

یک دیده بان حقوق بشراز عربستان سعودی خواست تبعیض شدید علیه دختران را پایان دهد و شلاق، سنگسار، قطع عضو و اعدام کودکان را متوقف کند. 
به گزارش خبرنگار کودک پرس   کارشناسان سازمان ملل از عربستان سعودی خواستند به اعدام وحشیانه شهروندان زیر 18 سال این کشور پایان دهد.
18 کارشناس مستقل این کمیته، پایبندی عربستان سعودی به پیمان سازمان ملل درخصوص حفاظت از حقوق کودکان زیر 18 سال را بررسی کردند.
کارشناسان سازمان ملل عمیقا نگران نقض حقوق دختران و تبعیض جنسیتی شدید در عربستان سعودی هستند. آنها معتقدند ریاض حقوق زنان را به رسمیت نمی شناسد و آنها را به زندگی در یک نظام مردسالار وادار می کند. به گفته کارشناسان سازمان ملل، دیدگاه های فرهنگی و سنتی سعودی‌ها نباید برای توجیه نقض حقوق بشر به کار گرفته شود. کودکان شیعه و یا دیگر اقلیت های مذهبی در عربستان حق تحصیل و رفتن به مدرسه را ندارند. خانواده های این افراد همواره مورد تبعیض و آزار و اذیت قرار می گیرند.
با کودکان بالای 15 سال نیز مانند یک بزرگسال رفتار می شود و حکم اعدام برای آنها قابل اجراست. از 2 ژانویه 2016 (12 دی 94) تاکنون، 47 نفر به دلیل آنچه جرایم امنیتی خوانده شده، در عربستان سعودی اعدام شدند که دست کم 4 نفر آنها زیر 18 سال بودند.

کارشناسان سازمان ملل از مقامات سعودی خواستند مقررات مندرج در قانون این کشور را که اجازه سنگسار، شلاق و اعدام کودکان را می‌دهد، لغو کنند. آنها اعلام کردند: «عربستان سعودی باید حکم حبس ابد، حبس انفرادی و اعدام کودکان را لغو کند. سوءاستفاده جنسی از کودکان نیز باید جرم شناخته شود و عاملان آن مورد بازخواست قرار گیرند.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار