موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243512
۱۸ اسفند ۱۴۰۰

کمیته حقوق کودک سازمان ملل درباره نقض حقوق کودکان در ماداگاسکار و هلند ابراز نگرانی کرد

کمیته حقوق کودک، نسبت به نقض حقوق کودکان و تبعیض علیه آنها در ماداگاسکار و هلند ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کودک پرس ،کمیته حقوق کودک سازمان ملل، یافته‌های خود درخصوص حمایت از حقوق کودکان توسط کشور هلند را منتشر کرد.

این کمیته نگران نابرابری های منطقه ای و تبعیض عملی است که بر تضمین و اجرای حقوق کودکان در موقعیت های محروم تأثیر می گذارد.

کمیته به کشور هلند که در برگیرنده اروبا، کوراسائو و سنت مارتن در دریای کارائیب است توصیه کرد که نابرابری­‌ها در دسترسی به خدمات اولیه برای کودکان را در تمامی نقاط تحت کنترل دولت حذف کند.

این کمیته همچنین از هلند خواست تا اطمینان حاصل کند که همه شهرداری ها دارای یک بخش ضد تبعیض و حامی حقوق کودکان هستند که کودکان می توانند به راحتی موارد تبعیض را به آن بخش گزارش دهند.

کمیته حقوق کودک همچنین نسبت به اصلاحات اخیر در فرمان اجرایی مرتبط با اتباع خارجی اعم از پناهجویان و پناهندگان و فقدان قانون حمایت از حقوق کودکان پناهجو در اروبا، کوراسائو و سنت مارتن اظهار نگرانی کرد.

کمیته حقوق کودک در این رابطه توصیه کرد که هلند اطمینان حاصل کند که فرآیندهای پناهندگی حامی حقوق کودکان برای همه کودکان زیر 18 سال اجراء می شود. همچنین از هلند خواست تا جدایی کودکان پناهجو و مهاجر از والدین خود و بازداشت و اخراج آنها را ممنوع کرده و از آنها جلوگیری به عمل آورد.

با توجه به تأثیر منفی تغییرات آب و هوایی بر حقوق کودکان، کمیته از هلند خواست تا اقدامات مؤثری را برای کاهش اثرات مضر تغییرات آب و هوایی، از جمله افزایش خطرات بالا آمدن سطح آب دریاها و طوفان‌های شدید در جزایر کارائیب، اتخاذ کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار