موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
243918
۱۸ فروردین ۱۴۰۱

کشته و زخمی شدن ۵ کودک یمنی در انفجار بمب خوشه‌ای

انفجار بمب‌های خوشه‌ای باقی مانده در طول سالیان جنگ در یمن همچنان از غیرنظامیان به خصوص کودکان یمنی قربانی می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ،انفجار یک بمب خوشه‌ای در استان الحدیده، در غرب یمن موجب کشته شدن یک کودک و مجروح شدن چهار کودک دیگر شد.

طبق اعلام شبکه المسیره، این انفجار در شهرستان «الحوک» و زمانی که کودکان در حال بازی بودند، روی داد. بمب‌های خوشه‌ای می‌تواند برای سالیان سال تلفات انسانی در پی داشته باشد.

روز گذشته نیز سه غیرنظامی یمنی کشته و سه تن دیگر در شهرستان الحزم در استان الجوف بر اثر یک بمب خوشه‌ای زخمی شدند. خودروی این افراد بر روی یکی از این بمب‌ها رفته و موجب انفجار شده بود.

بمب‌های خوشه‌ای از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی محسوب می‌شود که در طول هفت سال جنگ یمن بارها از سوی ائتلاف سعودی-اماراتی مورد استفاده قرار گرفت. این بمب‌ها که مخصوص تلفات‌گیری از نیروهای پیاده است، در تعداد بسیار بالا در یک مساحت گسترده به روی زمین افتاده و منفجر نمی‌شوند تا اینکه پای فردی یا تایر خودرویی روی آن‌ها رفته و موجب انفجار شود.

گروهها و نهادهای حقوق بشری بارها در طول جنگ از آمریکا خواسته بودند تا فروش این نوع بمب‌ها را به ائتلاف سعودی متوقف کند، درخواستی که همواره نادیده گرفته شد.

کودکان و زنان و مردان غیرنظامی از اصلی‌ترین قربانیان جنگ هفت ساله یمن هستند، طبق آخرین آمار که در تاریخ سوم فروردین ۱۴۰۱ از سوی نهاد حقوق بشری «انتصاف» منتشر شد، در طول جنگ شش هزار و ۲۶۴ زن و کودک کشته شده‌اند که دو هزار و ۴۲۸ نفر، زن و سه هزار و ۸۴۸ نفر نیز کودک هستند. در این میان، دو هزار و ۸۵۲ زن نیز زخمی و چهار هزار و ۲۱۷ کودک هم در پی حملات این ائتلاف زخمی شده‌اند.

علاوه بر حملات نظامی، در پی محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی نیز هر دو ساعت، شش کودک یمنی از بین رفته و بیش از سه هزار کودکِ مبتلا به سرطان نیز وجود دارند که در آستانه مرگ هستند. جنگ در یمن هم اکنون در آتش‌بس دو ماهه قرار دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار