8770
۱۵ مهر ۱۳۹۵

هفته ملی کودک بهترین فرصت برای توجه به نیازهای کودکان است

نرگس غنچه،مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه گفت: 14 تا 21 مهر ماه که با نام هفته ملی کودک نامگذاری شده، بهترین فرصت برای توجه به نیازهای کودکان است.  

به گزارش کودک پرس   نرگس غنچه مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه  گفت: کودکان ارزشمندترین سرمایه های هر جامعه ای محسوب می شوند که نزد ما امانت هستند.
وی ادامه داد: یقینا معطوف نمودن توجه مسئولان به مسایل و نیازهای کودکان در این هفته تاثیر زیادی در پویایی و بالندگی فکر و اندیشه آنان خواهد داشت.
غنچه اضافه کرد: بازاندیشی در قوانین حوزه کودکان و ایجاد بسترهای مناسب برای برنامه ریزی های فرهنگی می تواند از جمله مهم ترین دستاوردهای اجرای مطلوب برنامه های هفته ملی کودک باشد.
وی اظهار کرد: آنچه در اجرای برنامه ها و مراسم های فرهنگی در این هفته بیشتر مورد توجه قرار می گیرد جلب افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی ها و خواسته های کودکان امروز است.
غنچه با اشاره به تقارن زمانی ایام دهه اول ماه محرم و هفته ملی کودک گفت: به منظور نهادینه کردن ارزش های تربیتی و انسان ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن کودکان رویکردهای ویژه ای در اجرای برنامه ها مورد نظر قرار گرفته است.
وی افزود: این رویکردها شامل مواجه ساختن کودکان با مفاهیم ارزشمندی نظیر ایثار، شجاعت، مقاومت و شهادت بوده و انتخاب شعار ‘ کودکان تشنه اند’ نیز برای این هفته در همین راستا قرار دارد.
غنچه اظهار کرد: برگزاری کارگاه های هنری با محوریت قیام امام حسین (ع) و محرم و همچنین تشکیل هیئت های عزاداری در قالب برنامه سوگواره گل های حسینی از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری بشرویه در هفته ملی کودک است.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری مسابقه ادبی علم های اندوه و بازدید اعضای کارگاه های ادبی و نقاشی از مزاسم های مذهبی نظیر علم بندان و شیرخوارگان حسینی از دیگر برنامه های پیش بینی شده این مرکز است.

 

منبع:  خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار