8379
۱۳ مهر ۱۳۹۵

ماهنامه قلک،نشریه ای برای کودکان

ماهنامه قلک نشریه‌ای برای رده سنی ۳ تا ۷ سال است .موضوع تخصصی این ماهنامه، بهبود رفتارهای اقتصادی خردسالان است. داستان، شعر، بازی،داستان منظوم و سرگرمی، کمیک استریپ، قالب‌های اصلی مطالب این نشریه هستند.

به گزارش کودک پرس   با مروری بر ۲۶ شماره منتشر شده ماهنامه قلک به این نتیجه می‌رسیم که بیشترین مطالب مجله را آثار تألیفی شکل می‌دهد تا ترجمه‌ها. از طرفی قلک دارای سبک تصویرسازی منحصربه‌فرد خودش است و به آثاری از تصویرگران خوب کودک برمی‌خوریم که غیردیجیتالی هستند.

بسیاری از مطالب این ماهنامه به صورتی است که مخاطب را فعال می‌کند و از حالت منفعلانه خارج می‌سازد، مثل صفحه آشپزی‌های غیر پختنی که مخاطبان، مانند آنها را درست می‌کنند و عکسش را برای مجله می‌فرستند یا بازی‌هایی که پس از یک داستان مجله آمده تا مخاطب را به بازخوانی متن وادار کند یا صفحه‌ای که کودکان برای کمیک استریپ بی‌کلام، قصه می‌گویند و صدایشان را ضبط می‌کنند و می‌فرستند و مجله قلک از طریق نرم‌افزار واقعیت افزوده به صورت رایگان صدای بچه‌ها را پخش می‌کند. به غیر از این فایل صوتی داستان‌ها و شعرهای قلک از طریق نرم‌افزار واقعیت افزوده از طریق گوشی همراه قابل پخش است.

حضور مشاور روان‌شناس، رسانه و اقتصاد در شناسنامه مجله نشانگر گروهی هدفمند در کنار مجله است. همچنین قطع مجله قلک با سایر نشریات کودک روی پیشخوان‌های مطبوعاتی کاملاً متفاوت است. قطعی متوسط در ابعاد ۲۱*۲۴ که خواندن و دست گرفتن نشریه را برای خردسالان راحت‌تر می‌کند. به جز این، گوشه‌های مجله به صورت نیم‌دایره برش خورده تا احیاناً به سبب تیزی نوک کاغذ، آسیبی به پوست مخاطبان خردسال نرسد.

دو سال متوالی است که شورای بررسی نشریات شورای کتاب کودک، قلک را به عنوان کیفی‌ترین مجله خردسالان کشور معرفی می‌کند. (سال‌های ۹۳ و ۹۴)

قلک، اول هر ماه در ۳۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه با قیمت شش هزار تومان منتشر می‌شود و علاوه بر کیوسک‌های مطبوعاتی در شهرکتاب‌ها و فروشگاه‌های کتاب معتبر سراسر کشور قابل تهیه است. بسیاری از خانواده‌ها قلک را مانند کتاب ماهانه می‌شناسند، از این رو برخی از کتابفروشی‌ها دوره کامل تمامی شماره‌های قلک را همیشه عرضه می‌نمایند.

 

 

منبع:  الف

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار