5135
۲۳ شهریور ۱۳۹۵

شروع فعالیت كارگاه های آموزشي باشگاه های كتابخواني در تبریز

عضو شورای هماهنگی شبکه ملی شهرهای دوستدار کتاب ایران از آغاز به کار کارگاه های آموزشی باشگاه های کتابخوانی در تبریز خبر داد.

به گزارش کودک پرس   یونس همتی، عضو شورای هماهنگی شبکه ملی شهرهای دوستدار کتاب ایران، عنوان کرد: جام باشگاه هاي كتابخواني كودک و نوجوان كشور با همكاري معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد، خانه كتاب، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، شبكه شهرهاي دوستدار كتاب و دستگاه هاي دولتي و غيردولتي  ١٥ شهر در حال برگزاری است.

 وی افزود: اين كارگاه ها از روز سه شنبه در شهر تبریز آغاز به كار كرده و تا روز پنجشبه ادامه خواهد داشت.

 همتی تاکید کرد: اين كارگاه ها مقدمه راه اندازي باشگاه هاي كتابخواني هستند و كساني كه در اين كارگاه ها شركت مي كنند، بعد از اتمام دوره تا هفته كتاب فرصت دارند باشگاه كتابخواني تاسيس كنند که در هفته كتاب به طور رسمی  آغاز به كار مي كنند.

 عضو شورای هماهنگی شبکه ملی شهرهای دوستدار کتاب ایران خاطرنشان کرد: منظور از باشگاه كتابخوانی، گروه های حداقل ۱۲ تا ۱۵ نفري از کودکان یا نوجوانان هستند كه زير نظر يک هماهنگ كننده بزرگسال در زمينه كتابخواني فعاليت دارند.

 وی ادامه داد: این باشگاه ها مي توانند در شهر و روستا در کتابخانه ها، مدارس، مراکز کانون، فرهنسگراها، مجتمع های مسکونی، مساجد، کانون های اصلاح و تربیت، مراکز بهزیستی و هرجایی که کودکان و نوجوانان گردهم می آیند  تشکیل شوند.

 همتی با بیان اینکه جشنواره باشگاه های كتابخوانی تلفيق چند ايده است، تصریح کرد: تشكيل باشگاه هاي كتابخواني يكي از ايده هاي برآمده از طرح انتخاب و معرفي پايتخت كتاب ايران می باشد.

 عضو شورای هماهنگی شبکه ملی شهرهای دوستدار کتاب ایران با اشاره به اینکه بر اساس اين طرح باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در دبیرخانه جشنواره ثبت نام می کنند، گفت: باشگاه های کتابخوانی امکان بهره مندی از تخفیف کتاب را از طریق کتابفروشی های شهرشان تبریز پیدا می کنند، کتابخانه های کوچک را تاسیس و یا تقویت می کنند، به صورت گروهی کتاب می‌ خوانند، درباره کتاب‌ های خوانده شده گفتگو و آنها را داوری می کنند.

 وی ادامه داد: باشگاه های کتابخوانی نهایتا کتاب برتر را از نگاه خود در باشگاه انتخاب می ‌کنند و سپس در نامه‌ هایی به نویسندگان کتاب ‌های برتر نظر خود را درباره کتاب‌ های برتر می ‌نویسند و کتاب ‌هایی را که پسندیده‌ اند در فیلم‌ های کوتاه موبایلی به دیگران معرفی می‌ کنند، سپس در مرحله شهرستان کتاب های برگزیده باشگاه ها با حضور نمایندگان آن ها داوری دوباره شده و کتاب برگزیده از نظر کودکان و نوجوانان شهر انتخاب می شود.

همتی همچنین تاکید کرد: با داوری فیلم ها و نامه های کودکان توسط داوران تعیین شده از سوی دبیرخانه بهترین فیلم‌ های معرفی و بهترین نامه ‌ها به نویسندگان انتخاب و در مراسم پایانی شهرستان از آنان تقدیر به عمل می آید و جایزه بچه های شهر به نویسنده برگزیده اهدا می شود.

منبع:   شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار