251442
۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اطلاعیه

مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست

در راسـتای منافع عالیه کودکان و با هـدف تأمین شـرایط بهتر برای رشـد و تربیت کودک و نوجوان در خانواده و بهبود فراینـد بازپیونـد یا واگذاری سـرپرستی کودکان فاقد سـرپرست موثر به خانواده جایگزین و در اجرای ماده ۱۳ الحـاقی به آیین نـامه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سـرپرست و بدسـرپرست مصوب ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ هیئت وزیران ، سازمـان بهزیستی درنظر دارد نسبت به سپردن کودکان و نوجوانان به خانواده های واجد شرایط خانواده میزبان اقدام نماید.

به گزارش کودک پرس ، در راسـتای منافع عالیه کودکان و با هـدف تأمین شـرایط بهتر برای رشـد و تربیت کودک و نوجوان در خانواده و بهبود فراینـد بازپیونـد یا واگذاری سـرپرستی کودکان فاقد سـرپرست موثر به خانواده جایگزین و در اجرای ماده ۱۳ الحـاقی به آیین نـامه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سـرپرست و بدسـرپرست مصوب  ۱۴۰۲/۰۶/۱۱  هیئت وزیران ، سازمـان بهزیستی درنظر دارد نسبت به سپردن کودکان و نوجوانان به خانواده های واجد شرایط خانواده میزبان اقدام نماید.

 لذا متقاضیان (خانواده میزبان ) می توانند از تاریخ درج این آگهی نسبت به ارائه درخواست به عنوان خانواده میزبان جهت همکاری و انجام امور مربوط به مراقبت موقت از کودک میهمان ( نگهـداری و پرورش کودک و نوجوان در خانواده میزبان از زمان سپرده شدن تا زمان بازپیوند به خانواده زیستی یا واگذاری به خانواده جایگزین) با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستانها جهت آغاز فرایند اقدام نمایند.

واجدین شرایط خانواده میزبان  :

زن و شوهری که به صورت قانونی و دائم ازدواج کرده و حداقل یکی از آنها به سن سی سال رسیده باشند و دختران و زنان بدون شوهربالای سی سال میتوانند برای مراقبت موقت داوطلب شوند. به متقاضیان بالای ۵۰ سال ترجیحاً کودکان بالای ۲ سال معرفی می شود.

شرایط خانواده میزبان به شرح زیر است:

  1. ایمان و تقیّد به انجام واجبات و ترک محرمات
  2.  نداشتن محکومیت مؤثر کیفری با شرایط مندرج در قانون مجازات اسلامی
  3. داشتن اقامت در ایران
  4.  داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی عملی و مهارت الزم در مراقبت و تربیت کودک و نوجوان با تأیید پزشک معتمد سازمان
  5.  داشتن تمکّن مالی مناسب برای پرورش و رفاه نسبی کودک و نوجوان
  6. -عدم استعمال مشروبات الکلی و عدم اعتیاد به مواد مخدّر و روانگردان
  7.  حسن شهرت به اخلاق، عدالت و امانتداری
  8.  استحکام خانواده و حسن رفتار اعضای خانواده نسبت به یکدیگر
  9.  دارا بودن حداقل مدرک دیپلم یکی از زوجین
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار