4247
۱۵ شهریور ۱۳۹۵

افتتاح نخستین مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در خوزستان

نخستین مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در اهواز افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس   مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان ظهر امروز دوشنبه در آیین گشایش این مرکز که در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار شد اظهار کرد: مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان یک مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان است که قصد دارد در راستای گسترش هنرهای نمایشی در این استان قدم بردارد.

غلامرضا شنبدی با اشاره به این‌که ما هنر را فقط برای هنر دنبال نمی‌کنیم افزود: یکی از نیت‌های کانون استان خوزستان از راه‌اندازی این مرکز استفاده از هنر در تعلیم و تربیت و انتقال ارزشی‌های عالی فرهنگی، اجتماعی، دینی و اعتقادی به کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه با بیان این‌که سابقه فعالیت‌های نمایشی کانون به نیم قرن بازمی‌گردد خاطرنشان کرد: ایجاد چنین مرکزی در شهر اهواز می‌تواند فعالان هنر نمایشی را نیز زیر یک سقف گردهم آورده و با انتقال تجربه‌های این نهاد باسابقه، باعث تقویت گروه‌های تئاتری این استان در حوزه کودک و نوجوان شود به‌طوری‌که خانواده‌های خوزستانی بتوانند از این پس شاهد بر روی صحنه رفتن نمایش‌های حرفه‌ای برای کودکان خود باشند.

این مدیرکل فرهنگی یادآور شد: تمامی مراکز کانون در خوزستان با این مرکز تخصصی همکاری خواهند داشت و تولیدات حرفه‌ای خود را برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها به روی صحنه خواهند برد.

شنبدی ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان‌ها و اداراتی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌ هنری و انجمن‌های نمایش استان خوزستان بتوانیم این نهال کاشته شده را با سرمنزل مقصود هدایت کنیم.

در آیین گشایش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری خوزستان، نمایش عروسکی «دردسرهای جغله ای» اولین تولید این مرکز در اهواز به روی صحنه رفت.

«دردسرهای جغله ای» داستانی طنز و تربیتی دارد و روایت کودک یک‌ساله‌ای است که به دلیل مشغله‌ی کاری پدر و مادرش با یک پرستار پیر زندگی می‌کند و ارتباط این دو و اتفاقاتی که برای این دو شخصیت و سایر کسانی که با این کودک و پرستار مرتبط هستند داستان این نمایش را شکل می‌دهند.

زهره رضازاده، مولود تجلی زاده، نیوشا آریا راد، سپیده شهریاری را بازیگران و عروسک‌گردان‌های این نمایش هستند و علی زعفرانی شاعر و آهنگ‌ساز و بهرام یارزاده دهکردی تنظیم و انتخاب موسیقی آن را به عهده دارد.

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار