40045
۲۴ آبان ۱۳۹۶
به مناسبت شهادت امام رضا(علیه‌السلام)ِ

عرض تسلیت و ابراز ارادت ۲۰ هزار نوجوان مشهدی به امام جواد علیه‌السلام

دانش‌آموزان مشهدی در اجتماعی ۲۰ هزار نفری، به ساحت مقدس امام رضا(علیه‌السلام) عرض ارادت کردند.

به گزارش کودک پرس ، دانش‌آموزان مشهدی عصر امروز در اجتماعی 20 هزار نفری با عنوان«خدام الجواد(علیه‌السلام)» که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، شهادت امام رضا(علیه‌السلام) را به محضر امام جواد(علیه‌السلام) تسلیت گفتند.
اطاعت از امام، سن و سال نمی‌شناسد.
حجت‌الاسلام ماندگاری در این مراسم از نوجوانان خواست تا بر معرفت و محبت خود نسبت به امام حسین(علیه‌السلام) بیافزایند و اظهار کرد: نوجوانانی که روز عاشورا حضور داشتند باوجود سن کم، درس بزرگی دادند که در اطاعت از امام، سن و سال نمی‌شناسد.
وی با بیان اینکه نوجوانان هم در عاشورا دعوت امام زمان خود را لبیک گفتند، ادامه داد: اگر می‌خواهید در زمره این افراد باشید، باید در برابر سختی‌ها و مشکلات استقامت داشته و در این راه ثابت‌قدم باشید.

 

تجدید بیعت نوجوانان با اهل‌بیت(علیهم‌السلام)

محمدتقی فخریان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه اولین سال است این تعداد از نوجوانان در یک برنامه منسجم و در ایام شهادت امام رضا(علیه‌السلام) در حرم مطهر اجتماع می‌کنند، اظهار کرد: در این مراسم، دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم از تمام مدارس مشهد حضور داشتند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان از یک ماه قبل نوحه و سرودی را با محتوای عرض ارادت به محضر امام رضا(علیه‌السلام) و فرزند بزرگوارشان در مدارس خود تمرین کرده و امروز در مراسم آن را اجرا کردند.
فخریان، به مداحی دو تن از نوجوانان اشاره کرد و گفت: در این اجتماع نوجوانان به امام جوان خود، امام محمدتقی(علیه‌السلام) اقتدا کردند و شهادت پدرشان را تسلیت گفتند.

وی با بیان اینکه در حرم مطهر آیین«احلی من العسل» نیز به مناسبت شهادت حضرت قاسم(سلام‌الله علیه) در دهه اول محرم برگزار شد، ادامه داد: سال گذشته نیز در برنامه «رایت الرضا(علیه‌السلام)» چهار هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس امام رضا(علیه‌السلام) در حرم مطهر عرض تسلیت کردند، مراسم امسال به‌نوعی توسعه آیین سال گذشته است.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: این مراسم تجدید بیعتی با امام رضا(علیه‌السلام) است و ارادت و سرسپردگی نوجوانان و جوانان ایران اسلامی از مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را یادآوری می‌کند.
وی گفت: هدف از برگزاری این مراسم، تسلی دادن به فرزند گرامی حضرت رضا(علیه‌السلام) و تجلی شکوه ارادت و تجدید میثاق نوجوانان با آرمان‌های اسلامی و انقلابی است.

 

حرم مطهر، کلاس درس فرهنگ رضوی

علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، ترویج و توسعه معرفت و سیره رضوی را یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش دانست و گفت: موقعیت‌های مناسبتی، فرصتی تربیتی برای ما محسوب می‌شود که از آن برای پیشبرد اهداف ترویجی و فرهنگی خود بهره ببریم.
وی ادامه داد: محضر امام هشتم(علیه‌السلام) کلاس درس است و عزاداری دسته‌جمعی، گروهی و عرض ادب به ساحت امام رضا(علیه‌السلام) یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌تواند هم معرفت رضوی و هم سیره آن حضرت را بسط و نشر دهد.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار