248995
۰۸ آبان ۱۴۰۲
ماهنامه‌های رشد

آغاز سال تحصيلي با جديدترين توليدات مجلات رشد دانش‌آموزي

ماهنامه‌های رشد دانش‌آموزي با نگاه ویژه به آغاز سال تحصیلی 1403-1402، آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) منتشر شدند.

به گزارش کودک پرس ، ماهنامه‌های رشد دانش‌آموزي با نگاه ویژه به آغاز سال تحصیلی 1403-1402، آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) منتشر شدند.

اولین شماره از ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد در دو گروه مجلات دانش‌آموزي دوره ابتدايي و مجلات دانش‌آموزي دوره متوسطه به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، در سال تحصیلی 1403-1402 توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شدند.

مجلات رشد دانش‌آموزي؛ دوره ابتدايي

در درس قصه اولین شماره از رشد کودک در مهرماه 1402، اولين داستان از امیرمحمد شخصيت اين دوره از مجله رشد كودك منتشر شده که قرار است براي اولين‌بار به مدرسه برود و از این بابت نگران است. امیرمحمد برای نگرانی‌‌هایش سؤالاتی می‌پرسد که کیف و مداد و اسباب‌بازی‌هایش به همراه کتاب فارسی سعی می‌کنند سؤالات او را پاسخ بدهند. در این درس قصه جذاب با عنوان «یک روز به یادماندنی» مفاهیمی از کتاب فارسی پایه اول دبستان انتخاب شده است. اولين شماره از رشد كودك در مهرماه 1402 با داستان‌ها، شعرها، سرگرمي‌ها و… براي كودكان پيش‌دبستاني و دانش آموزان پايه اول منتشر شده است.

رشد نوآموز در مهرماه 1402 با شعر‌ها و داستان‌ها و… با محوریت بازگشایی مدارس، به استقبال دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی رفته است. در اين شماره از رشد نوآموز اولين درس قصه با عنوان «سفر به یادماندنی» منتشر شده است. این قصه درباره خواهر و برادری است که شخصيت‌هاي جديد مجله در اين دوره‌اند و برای دیدار پدربزرگ و مادربزرگشان به روستا رفته‌اند و در آنجا متوجه می‌شوند مردم روستا قرار است کتابخانه روستا را تجهیز کنند. در این درس قصه با استفاده از مفاهیمی از کتاب‌های ریاضی، قرآن و مطالعات اجتماعی پایه سوم ماجرا پیش می‌رود.

رشد دانش‌آموز نیز در آغاز سال تحصیلی 1403-1402 با شعر حس عجیب به استقبال سال تحصیلی رفته است. در اين شماره، اولين درس قصه‌ درباره خانواده‌ای با سه فرزند منتشر كرده که از روستا به شهر آمده‌اند. در بخش‌های مختلف این درس قصه، ماجراهای مختلفی برای این خانواده پیش می‌آید که آن‌ها با کمک هم این مسئله‌ها را حل می‌کنند. در این درس قصه، از مفاهیمی از کتاب‌های مطالعات اجتماعی پایه چهارم، هدیه‌های آسمان و فارسی پایه پنجم و مطالعات اجتماعی پایه ششم استفاده شده تا دانش‌آموزان با این مفاهیم بهتر آشنا شوند. حلما و صدرا شخصيت‌هاي جديد كجله رشد دانش آموز در اين دوره‌اند.

مجلات رشد دانش‌آموزي؛ دوره متوسطه

در اولين شماره رشد نوجوان در مهرماه 1402 گزارشي با عنوان «سكان‌دارهاي نوجوان» منتشر شده است. اين گزارش به موضوع معلم بودن و مسئوليت‌هاي اين شغل پرداخته است. در «بخش فرمانده من» رشد نوجوان به زندگي شهيد سردار جان‌محمد عليپور، فرمانده ارشد ستاد زرهي جبهه مقاومت در سوريه پرداخته است و نوجوانان را با فرازهايي از زندگي اين شهيد بزرگوار آشنا كرده است.

رشد جوان در بخش چراغ راه به معرفي معيارهاي زيست مؤمنانه پرداخته و دانش‌آموزان را با حركت بر مدار اخلاقي قرآن آشنا كرده است. در بخش «سبك زندگي»، چالش‌هاي پوشش در هر محيط خصوصاً محيط‌هاي آموزشي بررسي شده‌‌اند. «سفر زندگي» رشد جوان در شماره مهرماه، خواسته‌‌هاي جوانان و والدينشان را در مطلب زندگي رسم خوشايندي است بررسي كرده است.

رشد هنرجو در مهرماه 1402 در مطلب «اولين چالش سطل آب» به موضوع چگونگي اشغال كشور فلسطين از طرف رژيم صهيونيستي پرداخته و در قالب يك داستان، زواياي اين اشغال را براي مخاطبان خود روشن كرده است. پايتون خوش خط‌وخال، نهضت سوادآموزي ديجيتال، كارآفريني يا كارمندي؟، مهره تك خدا، معرفي جهار حرفه سودآور و… از ديگر مطالبي

هستند كه در اولين شماره رشد هنرجو در مهر 1402 منتشر شده‌اند.

رشد برهان رياضي دوره متوسطه اول، در بخش سخن سردبير به چرايي اهميت رياضيات پرداخته و انتظار معلم رياضي از دانش‌آموزان و روش‌هاي مفيد در مطالعه درس رياضيات را براي دانش آموزان تشريح كرده است. مفهوم‌هاي هندسي و حل مسئله، نگاهي به قضيه ويوياني، كلاس درس سقراط، گفت‌وگو با زهره پندي و… از ديگر مطلبي هستند كه در اولين شماره رشد برهان رياضي دوره متوسطه اول منتشر شده‌اند.

رشد برهان رياضي دوره متوسطه دوم نيز پس از دو سال وقفه در انتشار نسخه فيزيكي، از مهرماه 1402 چاپ و براي مخاطبان اين مجله ارسال شد. در سال تحصيلي پيش‌رو اين مجله شگفتانه‌اي با عنوان بتا (برهان‌پژوهي تيمي انديشه‌ورزان نوجوان) خواهد داشت كه دوره اول‌ آن به صورت آزمايشي در استان خراسان رضوي برگزار شده است. امسال اين مسابقه به صورت كشوري برگزار خواهد شد و شرايط شركت در آن در مجله اعلام شده است. اين مجله قرار است 4 شماره در سال منتشر و در اختيار علاقه‌مندان قرار بگيرد.

نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار