موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
39981
۲۴ آبان ۱۳۹۶
در فرهنگسرای سیمرغ؛

از برگزیدگان جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک ونوجوان نیشابور تجلیل شد

دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با معرفی افراد برگزیده در در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور پایان یافت.

به گزارش کودک پرس ، مسئول دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک ونوجوان مستقردر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور در آیین اختتامیه دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: بعد از اینکه نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت طرحی به نام جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را به پیشنهاد نیشابور برگزار کند که در شهر‌های کشور اجرا شد.

نرجس مقدم پاشا افزود: در مرحله اول این برنامه تعدادی کارشناس و مدرس برای تشکیل کارگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به ۱۵ شهر تعیین شده اعزام شدند و کارگاه ها‌ی آموزشی برگزار گردیدو سپس این باشگاه‌ها در قالب گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره در شهر‌های مورد نظر تشکیل شدکه کودکان و نوجوانان در باشگاه‌های کتابخوانی ثبت نام کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های مناسب در اختیار مربیان باشگاه‌های کتابخوانی قرار گرفت و از کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در باشگاه‌ها خواسته شد تا در چهار بخش با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

مسئول دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک ونوجوان مستقردر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: در شهرستان نیشابوراز مجموع ۲۵۰ باشگاه ثبت نامی در دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک ونوجوان تعداد ۱۲۰ باشگاه بصورت مستمر فعالیت کردند که از مجموع این باشگاه‌ها ۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال گردیدکه توسط شش نفرودر چهار مرحله داوری گردید و تعداد ۱۵ اثر برتر انتخاب و به تهران ارسال شد که امیدواریم همچون سال گذشته مقام‌های ارزنده‌ای نصیب دیار فرهنگ مدار نیشابور گردد.

مقدم پاشا تصریح کرد: امیدواریم در راستای هدف بزرگ ترویج فرهنگ کتابخوانی در پایتخت ایران و روند رو به رشد آگاهی در بین عموم مردم شهرستان نیشابور بتوانیم گام‌های ارزنده تری را برداریم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار