موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/خراسان رضوی
247391
۰۵ شهریور ۱۴۰۲
موزه صلح کودک

نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین‌المللی صلح کودک شد

نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین‌المللی صلح کودک شد. رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین‌المللی صلح کودک شد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین‌المللی صلح کودک شد.

تیتربرتر، کمال خانی اظهار کرد: موزه سیار بین‌المللی صلح کودک با حضور در دو مجموعه تاریخی و فرهنگی برای کودکان شهر نیشابور برنامه فرهنگی اجرا کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: هدف از حضور موزه سیار بین‌المللی صلح در این شهرستان آموزش و ترویج فرهنگ صلح به کودکان نیشابوری بود.

وی تصریح کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی با صلح پایدار محقق می‌شود و کودکان مهم‌ترین نقش را در صلح پایدار و حفاظت از میراث‌فرهنگی خواهند داشت.

خانی گفت: شعار این موزه سیار «سفر برای صلح» است و منظور از صلح زیست صلح‌آمیز با خود، خانواده، خویشاوندان، خلق جهان و به ویژه میراث‌فرهنگی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور یادآور شد: نیشابور از مهم‌ترین مراکز جمعیتی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی و تاریخی شمال شرق ایران به شمار می‌آید و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و فرهنگ ایران مطرح است.

وی گفت: نیشابور بارها در طول تاریخ مورد ظلم و تعدی قرار گرفته و از نبود صلح و آرامش آسیب دیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار