3810
۱۳ شهریور ۱۳۹۵

نمایش نقاشی های کودکانه در نگارخانه سروناز شیراز

جمعه شب درحالیکه فضای بیرونی و سالن و اتاق های نگارخانه سروناز مملو از کودکانی بود که هنرمندانه نقاشی های خود را ارایه می کردند، در تراس این گالری موسیقی گوش نواز کودکانه به طور زنده بازدیدکنندگان را در فضای صمیمی کودکان قرار می داد.

به گزارش کودک پرس    در حالیکه پارچه ای به شکل بومی یکدست و سفید در ورودی این نگارخانه کودکان را به نقاشی دعوت می کرد، در سالن اصلی سروناز نقاشی هایی خودنمایی می کند که نقاشان حرفه ای را شگفت زده می سازند.

مدیر نگارخانه سروناز پیرامون این نمایشگاه که با همکاری آموزشگاه نقاشی استاد فتوحی ترتیب یافته می گوید: در نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان که حاوی ۶۰ اثر است ۳۱ کودک ۷ تا ۱۳ سال مشارکت جسته اند و با شور و حرارت خاصی ضمن اینکه نقاشی می کنند، آنچه را در طول یکسال آموزش فراگرفته اند به مخاطبان ارایه می نمایند.

هستی خالدی در عین حال فضای خانوادگی این نمایشگاه را مورد اشاره قرار می دهد و اضافه می کند: با توجه به اینکه گشایش نمایشگاه در روز جمعه قرار دارد خانواده ها دست در دست کودکان به این نگارخانه مراجعه می کنند تا همراه با تماشای آثاری ناب و کودکانه فضای تبادل نظر را هم فراهم سازند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این کودکان بیش از یکسال آموزش نقاشی دیده اند، کارهای ارایه شده را خالص و دیدنی عنوان کرده و می افزاید: روند این نمایشگاه به شکلی است که ابتدا یک کارگاه خلاقیت نقاشی با حضور استاد مرتضی فتوحی برای کودکان برگزار شد و نمایشگاه ارایه شد. سپس در ادامه این نمایشگاه که تا ۱۸ شهریور برپاست، یک کارگاه آموزشی دیگر با عنوان «دوستی با گلها» کودکان را با طبیعت آشنا می سازد تا آنها بر اساس الگوی طبیعت دست به خلق هنری بزنند.

از این روست که سفیدی بومی که روی درختان سر به فلک کشیده خانه باغ سروناز از سبزی طبیعت حکایت می کند و کودکان با لطافت روان خود دست به قلم مو و رنگ می برند تا آنچه از ذهن پاک خود تراوش می کند را روی بوم بیاورند.

نگارخانه سروناز در میدان قصردشت، روبه روی مسجد رسول الله(ص) قرار دارد.

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار