موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
31858
۱۰ آبان ۱۳۹۶
به بهانه حضور كودكان در كاروان‌های دانشجويان متاهل؛

تاثیر تربیتی حضور کودکان در فضای معنوی عتبات+ تصاویر

طی دوره سه ماهه اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات در هفدهمين دوره، بيش از ۱۱ هزار نفر از دانشگاهيان به اعتاب مقدسه در عراق مشرف شدند كه تعدادی از اين زائران در گروه‌های متاهلی در رده‌های سنی كودك و نوجوان بوده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، كودكي، دوران ريشه دواندن است. هر چيزي كه در دوران كودكي به كودك آموخته شود و با احساس مثبتي عجين گردد، يك ريشه در وجود او مي دواند كه در مابقي عمر، آن ريشه در حد توانش رشد خواهد نمود.

دانشجويان متاهل در زيارت عتبات دانشگاهيان ،بين فرزندشان و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(علیه‌السلام) يك ارتباط عرفاني و معنوي شكل مي دهند. تشريك كودكان در زيارت، مراسم عزاداري و سياه پوشيدن از جمله اقداماتي است كه در ريشه سازي اين ارتباط، موثر است.

زيارت قبور اهل‌بيت(علیهم‌السلام) به لحاظ تأثيرات معنوي خاصي كه در آن نهفته است،يكي از عظيم‌ترين بركات خداوند متعال براي مؤمنين و شيعيان محسوب مي‌شود.خداوند براي زيارت مزار معصومين(عليهم السلام) خاصيت‌هاي فراوان معنوي قرار داده است تا جايي كه مي‌توان از اين ظرفيت‌ها در راستاي اصلاح سبك زندگي و تربيت فرزندان استفاده كرد.

همه ساله و همزمان با فرا رسيدن ايام اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات،هزاران دانشگاهي عاشق دلشيفته دل هاي مشتاق خود را به همراه خانواده به شوق زيارت آستان مطهر اباعبدالله الحسين (علیه‌السلام) پيوند مي زنند و به تاثير اين زيارت در زندگي و فرزندانشان اعتقاد دارند.

در ادامه تصاويري از حضور زائرين خردسال در رده هاي سني مختلف در كاروان هاي دانشگاهي را مشاهده نماييد:

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری حج

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار