30110
۰۱ آبان ۱۳۹۶
آسیب های اجتماعی

ضرورت پیگیری حقوق کودکان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه پیگیری حق و حقوق کودک برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضرورت دارد، گفت: مطالبه گر حقوق کودکان هستیم.

به گزارش کودک پرس ،مظفر الوندی در جلسه ای که با حضور سمن های فعال در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حقوق کودکان را باید در نظر گرفت، همواره این شعار وجود دارد که باید از کودکان حمایت کرد ولی هنگامی که وضعیت همه کودکان از نزدیک بررسی می شود، متوجه روند روبه افزایش آسیب ها می شویم.
الوندی اظهار داشت: اهداف جلسه این است که همدیگر را در جایگاه و توانی که داریم بشناسیم، بیشترین کار ما اصلاح نگرش در مسؤولان، تصمیم گیران وتصمیم سازان است.
الوندی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه بیست و هشتمین استانی است که در بحث حقوق کودک ورود پیدا کرده و در این مقوله بحث شده است، گفت: اگر حقوق کودکان را ادا نکنیم جزء ظلم کنندگان هستیم، در استان کرمانشاه 30 درصد کودکان زیر 18 سال هستند، برای پیگیری حقوق و مطالبات، همه کودکان مد نظر ما است ولی اولویت با کودکان آسیب پذیر است.
دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک تاکیدکرد: چهار کارگروه در این راستا تدوین شده و یک برنامه 10 ساله کشوری برای پیگیری حقوق مربوط به کودک طراحی شده است.
الوندی با ابراز شرمساری از مشکلات پیش رو در حوزه کودک و آسیب های اجتماعی، یادآور شد: 20 نقطه حاشیه نشین و غیره شناخته شده و لیست سمن های فعال و متقاضی به دادگستری داده شود تا قوه قضائیه در مورد آن نظر دهد.به گفته این مسوول، برنامه ای برای تبدیل استان کرمانشاه به قطب آموزشی غرب کشور در آینده ای نزدیک وجود دارد.

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار