250667
۱۹ دی ۱۴۰۲
فاطمه قانع

رتبه برتر بخش علمی جشنواره قصه‌گویی توسط نویسنده یزدی کسب شد

اثر «معنویت در داستان کودک» فاطمه قانع، نویسنده یزدی در بخش علمی جشنواره بین‌المللی قصه گویی در کرمانشاه رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه قانع از نویسندگان استان یزد توانست با اثر «معنویت در داستان کودک» به عنوان نفر برگزیده بخش علمی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شود.

این کتاب به یاری نظریه‌ای مطرح در حیطه روان‌شناسی کودک به بحث معنویت در داستان کودکان پرداخته است. مبنای پژوهش حاضر نظریه «آگاهی ارتباطی» ربکا نای درباره معنویت کودکان است.

در این کتاب ابتدا عناصر پنج‌گانه این نظریه به منظور کاربرد در زمینه تحلیل داستان کودک، بازتعریف می‌شود؛ سپس با بررسی داستان‌هایی که برای کودکان و در زمینه معنویت نوشته شده است، الگوهای داستان‌نویسی معنوی کودکان استخراج و معرفی می‌شود.

این الگوها نه تنها در زمینه نقد داستان‌های معنوی کودکان کاربرد دارد؛ بلکه می‌تواند الهام بخش نویسندگان این حیطه نیز باشد تا با بهره‌گیری و آگاهی از این الگوهای داستان‌نویسی تمام ابعاد معنویت کودکان را در داستان‌هایشان بازتاب دهند.

‌بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذر در شهر یزد و بخش علمی این دوره از جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز روزهای ۱۶ و ۱۷ دی ۱۴۰۲ در کرمانشاه برگزار شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار