27993
۲۳ مهر ۱۳۹۶
به مناسبت روز جهانی کودک؛

برگزاری طرح «مهرانه» با حضور مسئولان و بچه‌های کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل در کرمان

به مناسبت روز جهانی کودک اجرای طرح مهرانه با حضور مسئولان و بچه‌های کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل در محل سالن نشاط بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، «عباس صادق‌زاده»، مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اظهار خرسندی از اجرای طرح شناسایی کودکان جا مانده از تحصیل در کشور گفت: شناسایی کودکانی که به‌علت فقر معیشتی، اقتصادی و نبود شرایط مناسب در خانواده از تحصیل جا مانده‌اند یک تفکر مثبت و کارآمد سازمان بهزیستی است.

وی با تأکید بر بازپیوند کودکان با خانواده و مدرسه خاطرنشان کرد: تحصیل کودکان جامانده از مدرسه نیازمند سواد و آگاهی خانواده‌های آنان هم‌چنین پیوند کودکان با خانواده در راستای کمک و تشویق کودکان خود برای ادامه تحصیل است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به شناسایی 400 کودک جامانده از تحصیل در استان کرمان اظهار کرد: با همکاری استانداری و آموزش و پرورش توانستیم این تعداد از کودکان را به‌علت نداشتن خانواده مناسب و نبود مشوق به مدرسه و تحصیل وصل کنیم.

«فاطمه حسینی»، مدیر کل بانوان استانداری کرمان با بیان این‌که بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به‌علت جهل و نبود آگاهی خانواده‌ها و افراد جامعه است، گفت: با ید از طریق کارگاه‌های آموزشی توسط سازمان‌های اجتماع محور آموزش‌های مهارت زندگی را در میان افراد نهادینه کنیم.

وی کوددکان را سرمایه‌های انسانی و اجتماعی دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری بر روی تحصیل کودکان و آموزش مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و چگونگی ارتباط با دیگران می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه مفید و کارآمد باشد.

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار