2795
۰۶ شهریور ۱۳۹۵

امیدی به حمایت یونیسف برای دفاع از حقوق کودکان جنگ زده نیست

زهرا داور استاد دانشگاه و فعال حقوق زنان و کودکان گفت: زمانی که بان‌کی‌مون اسم عربستان را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف می‌کند و حرف اصلی را دلار و اقتصاد عربستان می‌زند، دیگر هیچ توقعی نمی‌توان از یونیسف برای حمایت از کودکان داشت.

به گزارش کودک پرس     زهرا داور درباره حقوق کودکان در زمان جنگ گفت: از آن‌جا که یونیسف زیر مجموعه دبیرکل سازمان ملل متحد است و وظیفه‌اش حمایت از حقوق کودکان است ولی آقای بان‌کی‌مون نام کشور عربستان را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف می‌کند و مساله دلار های عربستان در میان است و حرف اصلی را دلار و اقتصاد می‌زند و زمانی که بان‌کی‌مون صراحتا در مورد مسلمانان کشمیر اظهار نگرانی می‌کند ولی در مورد یمن چنین نگرانی را ندارد، دیگر چه توقعی می‌توان از یونیسف و حمایت‌هایش در مورد کودکان داشت.

وی افزود: هیچ امیدی به حمایت نهادهای بین‌المللی  رسمی مثل سازمان ملل متحد در عرصه  کودکان به خصوص در جنگ‌ها وجود ندارد ولی به نظرم ملت‌ها و سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی در این عرصه می‌توانند فعالیت کنند. به عنوان مثال در المپیک ریو دیدید که بسیاری از کسانی که شرکت کرده بودند، پرچم فلسطین را در دست گرفتند و این زمینه حمایتی و تاثیرگذار در افکار عمومی بین‌المللی بود؛ لذا به نظرم باید سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی از طریق حساس‌سازی افکار عمومی در عرصه حقوق کودکان فعال باشند.

وی در پایان گفت: مراجع بین‌المللی طبیعتا تحت تاثیر عملکرد سیاست‌های بین المللی و در راس آن سیاست‌های آمریکا و کشورهایی مثل عر بستان هستند و نمی‌توان انتظاری از آن‌ها برای حمایت از کودکان داشت؛ لذا باید از تبلیغات و افکار عمومی برای حمایت از کودکان کمک بگیریم.

منبع:   ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار