موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
26399
۱۳ مهر ۱۳۹۶
علی اکبر احمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خبر داد؛

عضوگیری و ثبت‌نام از کودکان کار در کتابخانه‌های عمومی اراک

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از عضوگیری رایگان کودکان کار در کتابخانه‌های دهگان و حصیبی اراک در ۲۰ مهر که روز کودک و کتاب است خبر داد و گفت: در این روز نهاد کتابخانه‌های استان به کودکان کار کتاب هدیه می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، علی اکبر احمدی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در استانداری برگزار شد گفت: ترویج فرهنگ رضوی یکی از مهمترین شیوه‌های نشر سبک زندگی اسلامی است، اجرای طرح جشنواره رضوی باعث شد فرهنگ زیستن مطابق با آموزه‌های دینی در کشور نشر بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: حضور ۶۰۰هزار نفر در جشنواره رضوی در سطح کشور نشان از علاقمندی مردم به اشاعه سبک زندگی اسلامی دارد، سبک زندگی اسلامی دارای ابعادی است که در هر بعد به آموزه‌های دینی تأکید دارد و انسان را به کسب معرفت الهی دعوت می‌کند.
احمدی اظهار کرد: برای انتقال معنا و مفهوم سبک زندگی اسلامی باید از هر ظرفیتی استفاده کنیم و جشنواره رضوی یکی از همین ظرفیت‌هاست، ترویج مبانی عملی در جامعه قطعاً منتج به فرهنگ‌سازی شده و طیف گسترده‌ای از مردم را در برمی‌گیرد.
وی گفت: برگزاری جشنواره رضوی عناوین آموزشی مهمی همچون رافت، اولویت دادن علم و دین، تأکید بر اهمیت صبر و مقاومت در برابر ناملایمات زندگی، توجه به طب اسلامی، اقامه نماز اول وقت را در می‌گیرد و محتوا سازی را در جامعه ترسیم می‌کند.
احمدی ادامه داد: خوشبختانه امسال از جشنواره رضوی استقبال خوبی شد و از ۴۰ نفر از شرکت کنندگان در جشنواره از یکصد هزار تومان تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تقدیر شد.
وی اضافه کرد: تاکنون ۲۸۷ نشست کتابخوان در محورهای مختلف برگزار شده است که کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محور یکی از این نشست‌هاست، اجرای برنامه حول محور سند کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های نشست کتابخوان است و سعی شده در نشست‌ها رویکردهای جدید در نظر گرفته شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: عملیات رفع خوانی در کتابخانه‌ها متوقف شده بود که مجدداً برای سهل الوصول بودن کتب برای مراجعه کننده اجرایی و در قالب آن بارکد و شناسه کتب بررسی و اصلاحات لازم انجام شد.
احمدی افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی «حریر ریحانه» ویژه کارکنان و خانواده، برپایی کارگاه آموزشی با محوریت امور اجتماعی فرهنگی در هفته فرهنگی خنداب، حضور در مراسم جزءخوانی ماه مبارک رمضان، برگزاری همایش تکریم از خانواده معظم شهدا و نویسندگان، اعزام کتابداران به دوره آموزشی طرح ملی «باهم بخوانیم» از اقدامات اجرایی است.
وی بیان کرد: نشست کتابخوان اقشار با محوریت ۶ نفر از نویسندگان بومی استان برگزار می‌شود. محور کتی قابل ارائه محدودیتی ندارد ملاک این است کتابخوان صاحب اثر باشد. از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و ۶۶۸ نفر کتاب ارائه داده‌اند، تمام هدف ما از برگزاری نشست کتابخوان اشاعه فرهنگ کتابخوانی و بردن کتاب در بطن جامعه است. تا پایان سال دو نشست کتابخوان اقشار  برگزار می‌شود.
احمدی گفت: نام کتابخانه عمومی شماره یک اراک با کتاب و کتابخوانی غیر مرتبط است و بار معنایی لازم را ندارد، در جلسات متعددی به این موضوع پرداخته شد اما به نتیجه واحد نرسیدیم، پیشنهاد تغییر نام این کتابخانه از «شماره یک» به نام شهید حمید انصاری، از شهدای مدافع حرم به دلیل فعال بودن ایشان در حوزه کتاب به تهران داده شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در پایان افزود: ۲۰ مهر روز کودک و کتاب است، در این روز نهاد کتابخانه‌های استان به کودکان کار کتاب هدیه می‌دهد و عضوگیری از این کودکان در کتابخانه‌های دهگان و حصیبی اراک رایگان انجام می‌شود.
منبع: ایکنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار