250412
۰۹ دی ۱۴۰۲
فرزندخواندگی

۵۰۰ کودک معلول نیازمند درمان به فرزند خواندگی پذیرفته شدند

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵۰۰ کودک معلول نیازمند درمان در سال جاری به فرزند خواندگی پذیرفته شدند.

به گزارش کودک پرس ، « مهری‌سادات موسوی» روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه به اراک، افزود: یک خانواده‌، سه کودک با بیماری معلولیت کم شنوایی و نابینایی را به فرزندخواندگی پذیرفته که برای کمک به درمان کودک، منزل مسکونی خود را فروخته است.

وی بیان کرد: همچنین ۵۰۰ کودک در مراکز نگهداری بهزیستی، نیازمند درمان هستند که متقاضی برای فرزند خواندگی ندارند.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، شیرخوار و با جنسیت دختر هستند، گفت: ۹۰ درصد خانواده‌های متقاضی یک گروه سنی خاص هستند.

موسوی افزود: ذهنیت افراد در فرزندخواندگی به قوانین دهه پنجاه باز می‌گردد در حالی که قوانین برای این مهم تسهیل شده اما فرآیند آن باید گذرانده شود و بیشتر خانواده‌ها متقاضی فرزندان زیر سه سال هستند و این درحالی است که تعداد این کودکان محدود است.

وی بیان کرد: بهزیستی کودکان پنج یا ۶ سال برای فرزندخواندگی دارد که فرآیند تحویل آنان بسیار کوتاه مدت است و اگر خانواده‌ای متقاضی کودک نیازمند درمان باشد، در نوبت قرار نمی‌گیرد.

فعالیت و ارایه خدمات ۳۷۴ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور

موسوی افزود: برای ارایه خدمات در این مراکز، زیرساخت‌های متعددی در سطح شهرستان‌های استان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تمامی مراکز اورژانس اجتماعی با هدف تسهیل در ارتباط، مداخلات موثر، نظارت و مدیریت موثر به بی‌سیم مجهز شده‌اند.

افزایش تماس با اورژانس ۱۲۳

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف افزایش یافته و در نتیجه تماس با خط ۱۲۳ بهزیستی با رشد مواجه شده است.

موسوی افزود: عمده این تماس‌ها در کودک آزاری، همسر آزاری و تعارضات خانوادگی ثبت شده است.

وی به سالمند آزاری هم اشاره کرد و ادامه داد: با رشد شهرنشینی و استفاده از سبک آپارتمان نشینی، کم توجهی به عضو خانواده سالمند، موجب شده تا در جامعه رها شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم گفت: این استان جزو استان‌هایی است که خانواده پشت نوبت برای متقاضیان فرزند خوانده ندارد و فقط شیرخوار به مدت یک هفته در مرکز حضور دارد و سپس در اختیار خانواده متقاضی قرار می‌گیرد.

محمود حسین‌آبادی افزود: بهزیستی استان، همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند و در ساختمان اجتماعی کودکان و دختران آسیب دیده از خدمات بهره‌مند و با رصد هوشمند، خدمات به موقع در دسترس قرار می‌گیرد تا در کاهش آسیب اجتماعی نقش ایفا کند.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۲ کودک نیازمند درمان در استان مرکزی به عنوان فرزند خوانده متقاضی ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت نیز در این استان سه مرکز ژنتیک ارایه خدمات دارند.

حسین آبادی در بخش دیگری از سخنانش به گرفتن مشاوره خانوادگی توسط مردم اشاره کرد و افزود: هنوز مشاوره در بین خانواده‌ها مرسوم نشده و برخی تصورشان از مشاوره برای بیماران روانی است.

وی بیان کرد: لازم است پوشش بیمه برای این مراکز مورد توجه قرار گیرد تا خانواده‌ها رغبت بیشتری برای استفاده از مراکز مشاوره داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در این استان ۲۳ مرکز مشاوره خانوادگی وجود دارد.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سفر به استان مرکزی در اراک از مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰، مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان، گروه همیار و مرکز اورژانس ۱۲۳ اراک بازدید کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار