26319
۱۲ مهر ۱۳۹۶
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا خبر داد؛

بررسی آسیب‌های اجتماعی سالانه در نشست کارگروه تخصصی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده آستارا

نازنین شهبازی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا تعداد کودک‌آزاری در شش‌ماهه نخست سال جاری را ۴۱ فقره، خشونت خانگی را ۲۵ فقره و روابط فرا زناشویی را ۱۲ فقره دانست.

به گزارش کودک پرس ، نازنین شهبازی در نشست کارگروه تخصصی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی با دو دیدگاه پیشگیری و برخورد با آسیب‌های ایجاد شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سالانه دوره‌های آموزشی به‌صورت دو دوره شش‌ماهه برگزار می‌کند، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها، اجرای مدارس عاری از خطر و آموزش پیشگیری از اعتیاد در محله‌های شهری و روستایی از جمله فعالیت‌ها است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری به بیش از 100 نفر مهارت‌های زندگی آموزش داده شده است، خاطرنشان کرد: این آموزش در سطح خانواده‌های مهدکودک، مددجویان تحت پوشش و خانواده‌های افراد معتاد بود.

شهبازی مناطق آسیب‌زای گزارش شده در سطح این شهرستان را لوندویل، روستاهای کانرود، باغچه‌سرا، قلعه، عنبران، شهرک هجرت و شهرک عباس‌آباد دانست و بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، 256 معتاد جهت درمان به کمپ‌ها معرفی شده‌اند.

این مسئول تعداد طلاق‌های توافقی را 83 مورد دانست و افزود: بیشتر خانواده‌ها برای اینکه از مزایای معافیت سربازی استفاده کنند یا تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، تأمین اجتماعی و بهزیستی قرار بگیرند نسبت به طلاق توافقی اقدام می‌کنند.

وی تعداد کودک‌آزاری در شش‌ماهه نخست سال جاری را 41 فقره و خشونت خانگی را 25 فقره، روابط فرا زناشویی را 12 فقره و خودکشی را 116 فقره دانست و گفت: تنها یک فقره از این تعداد خودکشی موفقیت‌آمیز بوده و عمده دلایل خودکشی نیز خیانت، روابط فرا زناشویی، طلاق و اعتیاد است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی کمتر از 10 دقیقه در محل آسیب‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: کارشناسان ما در اورژانس اجتماعی به بیماران روانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند مشاوره‌های رایگان ارائه می‌دهند.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار