25477
۰۵ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد؛

افزایش آلودگی هوا در اراک به سومین روز خود رسید

سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از افزایش غلظت ذرات معلق هوای اراک در روز چهارم مهرماه و سومین روز هوای ناسالم در این شهر خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سعید محمودی اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز دوشنبه سوم مهرماه، ۱۱۹ بود که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح روز سه شنبه چهارم مهرماه نیز، ۴۲میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حدمجاز است.

وی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

محمودی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اراک ۳۴ روز را با وضعیت هوای ناسالم پشت سر گذاشته و امروز سی و پنجمین روز آلودگی هوای این شهر طی امسال است.

وی توضیح داد: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به شمار روزهای ناسالم هوای شهر اراک در سال ۹۵ تصریح کرد: شهر اراک طی سال گذشته، ۱۰۵روز آلودگی و هوای ناسالم را پشت سر گذاشت که از مجموع این روزها، یکصد روز در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی قرار داشته است.

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار