249811
۱۴ آذر ۱۴۰۲
فاطمه قاسم پور

دولت باید شرایط مادران شاغل را در زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی مهدهای کودک و مجازی‌شدن کلاس‌های مقطع دبستان در پی آلودگی هوا در نظر بگیرد

رئیس فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید شرایط مادران شاغل را در زمان تصمیم گیری برای تعطیلی مهدهای کودک و مجازی‌شدن کلاس‌های مقطع دبستان در پی آلودگی هوا در نظر بگیرد، گفت: حداقل انتظاری که از دولت در این تصمیم گیری ها می‌رود این است که شرایط دورکاری را برای این قشر مادران شاغل لحاظ و در مصوبات و ابلاغات این موضوع را قید کند.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه قاسم پور با اشاره به اینکه به طور مداوم به دولت تذکر داده ایم که در تصمیم‌گیری‌های مقطعی الزامات زندگی مادران شاغل و اقتضائات خانواده‌ها را در نظر بگیرد، گفت:  با وجود این تأکیدات همچنان شاهد هستیم که در تعطیلی مهدهای کودک و مجازی‌شدن کلاس‌های مقطع دبستان، شرایط مادران شاغل لحاظ نمی‌شود.

قاسم‌پور تشریح کرد: این موضوع امری کاملاً مشخص است ضمن آنکه در سیاست‌های کلی خانواده نیز به پیوست خانواده تأکید شده و لازم است تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها براساس ملاحظات نهاد خانواده باشد.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های خانواده‌ محور به معنای اولویت لحاظ مسائل و ملاحظات خانواده ایرانی در تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری ها است و لازم است این امر در ابلاغات مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موضوع مهم را بارها به دولت تذکر داده‌ایم و ابتدای هفته نیز پیرو تعطیلی اولیه مهدهای کودک، طی نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور اصلاح این وضعیت را متذکر شدم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حداقل انتظاری که از دولت در این تصمیم گیری ها می‌رود این است که شرایط دورکاری را برای مادران شاغل دارای فرزند کمتر از 6 سال و فرزند دبستانی لحاظ و در مصوبات و ابلاغات این موضوع را قید کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار